طرز تهیه حلوا سارای ترکیه ای خوشمزه به روش سنتی بازاری

طرز تهیه حلوای سارای

طرز تهیه حلوای سارای , حلوای سارای به روش کشور ترکیه ای

حلوای سارای یکی از انواع حلواهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. اصالت این حلوای خوشمزه متعلق به کشور ترکیه می باشد و در این کشور با نام سارای حلواسی شناخته می شود. این حلوای خوشمزه بر خلاف حلواهای معروف ایرانی بیشتر شبیه به یک نوع شیرینی می باشد که در مراسم های خاص و مناسبت های مذهبی در میان مردم پخش می شود. از این حلوای خوشمزه و بسیار ترد می توانیم در کنار نوشیدنی های داغ مانند چای و قهوه نیز استفاده کنیم، چون این حلوای بسیار ترد است و خیلی سریع در دهان آب می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای سارای
آرد سفید3 لیوان (400 گرم)
روغن مایع¼ لیوان
کره2 تا 3 قاشق غذاخوری (70 گرم)
پودر قند1 لیوان
پودر هل1 قاشق چایخوری
پودر زنجبیل1 قاشق چایخوری
پودر دارچین1 قاشق چایخوری

دستور تهیه حلوا سارای

مرحله اول

برای تهیه حلوا سارای خوشمزه به روش ترکیه ای ابتدا آرد را داخل تابه ای می ریزیم و روی حرارت بسیار کم قرار می دهیم و مداوم تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود ولی رنگ آرد نباید به هیچ وجه تغییر کند.

مرحله دوم

حدودا 20 الی 25 دقیقه زمان برای گرفتن بوی خامی آرد کافی است. بعد آرد را داخل صافی می ریزیم تا اگر گوله ای در آن است صاف شود و مجددا داخل تابه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم و کمی تفت می دهیم تا آرد داغ شود.

مرحله سوم

سپس کره آب شده را به ان اضافه می کنیم و بلافاصله روغن را نیز می افزاییم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا به مدت 10 دقیقه تفت بخورند. در ادامه تابه را از روی حرارت بر می داریم و زمانیکه آرد از حرارت بالا از داغ بودن افتاد پودر قند را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پس با مواد مخلوط می کنیم و بعد پودر هل را به همراه پودر زنجبیل،پودر دارچین به مواد می افزاییم و به مدت 3 دقیقه خوب مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا تفت بخورند و به خورد یکدیگر بروند. بعد مایه حلوا را در قالب مورد نظر می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا با پشت قاشق روی آن ها را صاف می کنیم و خوب فشار می دهیم تا کاملا داخل قالب فیکس شوند.می توانید داخل ظرفی مستطیلی نیز بریزید و با کاتر به صورت لوزی یا مربعی حلوا را برش بدهید.

مرحله ششم

در این مرحله روی قالب را می پوشانیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا 3 الی 4 ساعت خودش را خوب بگیرد. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال بیرون می آوریم، سپس حلواها را به آرامی از داخل ظرف خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا حلواها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و با پودر هل یا پودر قند روی آن ها را تزئین می کنیم. می توانید در ظرف دربسته نیز این حلوا را به مدت چند ماه در فریزر و چند هفته داخل یخچال قرار می دهیم و نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 13 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.