طرز تهیه حلوای اوماج خوشمزه و مجلسی به روش آذربایجان شرقی

طرز تهیه حلوای اوماج

طرز تهیه حلوای اوماج بدون شیره انگور با شیره انگور ارومیه با زردچوبه اردبیلی نی نی سایت ترکی xvc jidi pg hd  h lh 

حلوای اوماج یا اوماج حالواسی یکی از انواع حلواهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان آذربایجان شرقی می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم حلوای اوماج
آرد سفید۴ لیوان
شکر۶۰۰ گرم
آب۲٫۵ لیوان
روغن مایعحدود ۱ لیوان
شیر۱۱۰ سی سی
پودر هل½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده یا زردچوبه۳ قاشق غذاخوری
گلاب¼ لیوان
کره۱۰۰ گرم
نمک¼ قاشق چایخوری

دستور پخت حلوای اوماج

مرحله اول

برای تهیه حلوای اوماج سنتی ابتدا آرد را به همراه نمک داخل یک سینی بزرگ می ریزیم و با دست مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن به آرد اضافه می کنیم و به خوبی ورز می دهیم.

مرحله دوم

دراین مرحله شیر را کم کم به آرد اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا آرد حالت گلوله گلوله پیدا کند. زمانی که آرد حالت شنی ( گلوله ای) پیدا کرد دیگر نیاز نیست شیر اضافه کنیم. حالا آرد را داخل میکسر می ریزیم تا پودر شود.

مرحله سوم

اگر میکسر در دسترس نداشتیم آرد را الک می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه شکر را به همراه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و شکر به طور کامل در آب حل شود.

مرحله چهارم

حالا روغن را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم داغ شود، سپس آرد الک شده را به تابه اضافه می کنیم و با حرارت ملایم مواد را هم می زنیم تا آرد حالت خمیر به خود بگیرد. در این مرحله باید آرد را به طور مداوم هم بزنیم تا نسوزد.

مرحله پنجم

پس از ۱۵ دقیقه مخلوط کردن آرد، کره را به تابه اضافه می کنیم که این کار باعث می شود که خمیر ما کاملا شل و روان شود. در همین حالت هم باید ۱۵ دقیقه دیگر خمیر را روی حرارت ملایم هم بزنیم، سپس حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم.

مرحله ششم

پس از خاموش کردن حرارت، شربت را به تابه اضافه می کنیم و به صورت متداوم حلوا را هم بزنیم و نباید بگذاریم ساکن بماند. پس از اضافه کردن شربت، پودر هل را به همراه گلاب و زعفران به حلوا اضافه می کنیم و به هم زدن آن ادامه می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله حلوای ما خیلی شل است اما جای نگرانی نیست، آنرا مجددا به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به طور مداوم هم می زنیم تا خودش را بگیرد و روغن بیندازد، سپس حلوای ما آماده سرو است.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 26 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/shur_o_shirin

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.