طرز تهیه واویشکا گوشت خوشمزه و مجلسی با سیب زمینی

طرز تهیه واویشکا گوشت

طرز تهیه واویشکا با سیب زمینی با گوشت تکه ای رشت  h da h   aj

واویشکای گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان گیلان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با وبسایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۲ عدد بزرگ
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت واویشکا گوشت

مرحله اول

برای تهیه واویشکای گوشت رشتی ابتدا پیازها را به سلیقه خود به صورت خلالی یا نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیازها تغییر رنگ دهند و کاملا طلایی شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه پیازها طلایی شدند، سیرها را به صورت ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. به دلیل اینکه سیر خیلی سریع می سوزد آنرا کمی تفت می دهیم تا عطرش بلند شود سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زردچوبه و فلفل سیاه را هم اضافه می کنیم و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا گوشت چرخ کرده به طور کامل تغییر رنگ دهد و سرخ شود، سپس وسط تابه را باز می کنیم و رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا عطر و طعم خامی اش گرفته شود و به طور کامل سرخ شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا درب تابه را می گذاریم تا گوجه فرنگی ها آب بیندازند و گوشت به طور کامل بپزد. هر چند لحظه یک بار به غذا سر می زنیم و کمی مخلوط می کنیم تا ته نگیرد. پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد و گوشت پخت نمک را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در همین حین سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه در یک تابه مناسب کمی روغن می ریزیم و سیب زمینی ها سرخ می کنیم. در پایان غذا را به همراه سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 26 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.