طرز تهیه گوجه فرنگی خشک شده خوشمزه و سالم در منزل

طرز تهیه گوجه فرنگی خشک

طرز تهیه گوجه فرنگی خشک فواید شده در چه غذاهایی استفاده میشود پودر شف طیبه روی بخاری در افتاب نی نی سایت با روغن زیتون

گوجه خشک یکی از مواد غذایی پر مصرف در آشپزی می باشد که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم گوجه خشک
گوجه فرنگیبه مقدار دلخواه
نمکبه مقدار کافی

دستور تهیه گوجه خشک

مرحله اول

برای تهیه گوجه فرنگی خشک شده ابتدا باید گوجه فرنگی مناسب تهیه کنیم. بهترین نوع گوجه فرنگی برای خشک کردن گوجه های سفت و گوشتی هستند. به هیچ نباید از گوجه فرنگی های کال برای خشک کردن استفاده کنیم.

مرحله دوم

ابتدا گوجه فرنگی ها را به خوبی می شوییم و خشک می کنیم، سپس یک پارچه را چند لایه می کنیم و روی یک سینی بزرگ را با پارچه می پوشانیم. حالا روی سطح پارچه به اندازه ای نمک می پاشیم که سطح پارچه را به صورت یکدست پوشش دهد.

مرحله سوم

در این مرحله هر گوجه فرنگی را به سه یا ۴ قسمت تقسیم می کنیم و به صورت ورقه ای برش می زنیم و روی پارچه می چینیم. پس از اینکه تمام گوجه فرنگی ها را روی سطح پارچه چیدیم، مجددا مقداری نمک روی گوجه فرنگی ها می پاشیم.

مرحله چهارم

در این مرحله روی گوجه فرنگی ها را با توری می پوشانیم و در فضای باز زیر نور خورشید قرار می دهیم تا خشک شوند. پس از گذشت یک روز گوجه فرنگی ها را پشت و رو می کنیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی خشک شود.

مرحله پنجم

حدودا ۴ تا ۷ روز زمان برای خشک شدن کامل گوجه فرنگی ها نیاز است و اگر قبل از اینکه به طور کامل خشک شده باشند آنها را جمع کنیم کپک می زنند. در صورت تمایل می توانیم مقداری از گوجه های خشک شده را آسیاب کنیم.

مرحله ششم

پودر گوجه فرنگی به دلیل اینکه خشک شده است دارای عطر و طعم بسیار خوبی می باشد و می توانیم از آن در پخت انواع غذاها استفاده کنیم. برای نگهداری طولانی مدت گوجه خشک هم می توانیم آنرا بسته بندی و فریز کنیم.

نکات تهیه گوجه خشک

گوجه خشک طعم دار

در صورتی که بخواهیم گوجه فرنگی را به صوت طعم دار خشک کنیم، ابتدا مقداری نمک را به همراه ادویه های دلخواه مثل پودر سیر و پودر پیاز را با هم ترکیب می کنیمف سپس روی گوجه فرنگی های ورق شده می ریزیم، سپس گوجه فرنگی ها را خشک می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 8 مهر 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه مارمالاد هلو خوشمزه و حرفه ای به روش انگلیسی

طرز تهیه مارمالاد هلو خوشمزه و حرفه ای به روش انگلیسی

طرز تهیه مارمالاد هلو مارمالاد هلو یکی از انواع مارمالادهای پر مصرف و بین المللی است که معمولا برای استفاده در انواع شیرینی و دسر تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش …

طرز تهیه ترشی خیار و شوید خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ترشی خیار و شوید خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ترشی خیار و شوید ترشی خیار و شوید یکی از انواع ترشی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با مواد ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه ترشی انبه ساده با روغن زیتون به روش سنتی پاکستانی

طرز تهیه ترشی انبه ساده با روغن زیتون به روش سنتی پاکستانی

طرز تهیه ترشی انبه ترشی انبه یکی از انواع ترشی های خوشمزه و بسیار محبوب جنوب کشورمان است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.