طرز تهیه لیمو خشک خانگی خوشمزه و طبیعی به روش شیرازی

طرز تهیه لیمو خشک

طرز خشک کردن لیمو ترش ورقه ای چیپس لیمو ترش نی نی سایت با دستگاه خشک کن مامی سایت gdl oa

لیمو خشک یکی از انواع چاشنی خوشمزه ایرانی است که در تهیه انواع نوشیدنی و غذا استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبسایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم
لیمو ترشبه مقدار دلخواه

دستور تهیه لیمو خشک

مرحله اول

برای تهیه لیمو خشک خانگی ابتدا لیموهای سالم و بدون زدگی را به خوبی می شوییم و به یک دستمال تمیز به طور کامل خشک می کنیم. در ادامه لیمو ترش ها را به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم و با نخ ریسه می کنیم.

مرحله دوم

می توانیم لیمو های ورقه ای شده را درون سینی هم خشک کنیمف ولی این کار باعث می شود که لیموها سیاه شوند. ولی ریسه کردن لیمو ترش ها درون نخ باعث می شود به صورت یکدست خشک شوند و رنگشان سیاه نشود.

مرحله سوم

حالا ریسه های لیمو ترش را در یک جای مناسب جلوی نور مستقیم خورشید قرار می دهیم تا به صورت یکدست خشک شوند. بسته به ضخامت لیموهای ورقه شده حدود ۳ تا ۷ روز زمان برای خشک شدن لیمو ترش ها زمان لازم است.

مرحله چهارم

پس از اینکه لیموها خشک شدند، آنها درون یک سبد می ریزیم و یک روز دیگر جلوی نور خورشید قرار می دهیم، سپس لیمو های خشک شده را درون ظرف درب دار قرار می دهیم. از لیمو خشک شده معمولا برای تهیه نوشیدنی استفاده می شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 8 مهر 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه ترشی اسپانیایی خوشمزه و مخلوط با سس مخصوص

طرز تهیه ترشی اسپانیایی خوشمزه و مخلوط با سس مخصوص

طرز تهیه ترشی اسپانیایی ترشی اسپانیایی یکی از انواع ترشی های خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به اسپانیا می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی …

طرز تهیه ترشی مخلوط خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه ترشی مخلوط خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه ترشی مخلوط ترشی مخلوط از ترشی های بسیار خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. موادی که در تهیه این ترشی خوشمزه …

طرز تهیه ترشی سالاد فصل خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه ترشی سالاد فصل خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه ترشی سالاد فصل ترشی سالاد فصل یکی از انواع ترشی های خوشمزه ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.