طرز تهیه آلو خشک خانگی خوشمزه و حرفه ای به روش بازاری

طرز تهیه آلو خشک

طرز خشک کردن آلو سیاه در فر انواع آلو خشک روش خشک کردن آلو خورشتی آلوچه نی نی سایت چگونه آلوچه را خشک کنیم xvc jidi Hg  oa

آلو خشک هم مانند لواشک یکی از انواع تنقلات خوشمزه ایرانی است که در انواع غذاها هم مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه آلو خشک از انواع آلوهای زرد و سیاه استفاده می شود، که استفاده از هر کدام سلیقه ای می باشد. از آلو خشک در آشپزی ایرانی استفاده های فراوانی می شود و معمولا در انواع غذاهای معروف ایرانی مثل خورش قیمه و آش رشته که به صورت نذری تهیه می شوند از آلو خشک استفاده می شود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه آلو خشک در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم آلو خشک
آلو سیاه۱ کیلوگرم
نمک۱ قاشق چایخوری

دستور تهیه آلو خشکه

مرحله اول

برای تهیه آلو خشک خانگی ابتدا آلوها را می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و آنرا تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سریعتر جوش بیاید.

مرحله دوم

پس از اینکه آب جوش امد نمک را اضافه می کنیم و کمی هم یم زنیم تا نمک در آب جوش حل شود. حالا آلوها را داخل یک آبکش دسته دار می ریزیم و دو تا سه مرتبه هر بار چند ثانیه داخل آب جوش قرار می دهیم تا پوست آلوها ترک بخورد.

مرحله سوم

در این مرحله آلوها را داخل یک سینی استیل می چینیم، به طوری که آلوها روی هم قرار نگیرند. حالا برای خشک شدن الوها انها را به مدت ۲ تا ۵ روز (بستگی به قدرت آفتاب دارد) جلوی نور خورشید قرار می دهیم تا خشک شوند.

مرحله چهارم

در صورتی که بخواهیم آلوها را با سرعت بیشتری خشک کنیمف می توانیم فر را با کمترین درجه روشن کنیم و یک قاشق لای درب فر قرار دهیم تا گرم نشود، سپس آلوها را چند ساعت در فر قرار دهیم تا خشک شوند.

مرحله پنجم

روش های دیگری هم برای خشک کردن آلوها وجود دارد که از متداول ترین این روش ها می توان به قرار دادن سینی آلوها روی بخاری یا دستگاه میوه خشک اشاره کرد. در پایان آلوهای خشک شده را در ظرف در بسته درون کابینت نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 27 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.