طرز تهیه ترشی قاشقی خوشمزه و مجلسی به روش ترکیه ای

طرز تهیه ترشی قاشقی

طرز تهیه ترشی قاشقی ترکی ترکیه ای خوشمزه گوجه تخم مرغی

ترشی قاشقی یکی از انواع ترشی های خوشمزه کشور ترکیه است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی قاشقی
گوجه فرنگی آبدار۱ کیلوگرم
فلفل سبز۵۰۰ گرم
هویج۱ کیلوگرم
خیار۱ کیلوگرم
سیر۲ بوته
جعفری۱ دسته کوچک
سرکه انگور۲ لیوان
شکر۱ قاشق غذاخوری
جوهر لیمو۱ قاشق غذاخوری
نمک۲ قاشق غذاخوری

دستور تهیه ترشی قاشقی

مرحله اول

برای تهیه ترشی قاشقی ترکی ابتدا گوجه فرنگی را به همراه فلفل سبز، هویج، خیار و سیر را پس از شستشو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و داخل یک لگن بزرگ می ریزیم. در ادامه جعفری را خرد می کنیم و اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سرکه را به همراه شکر، نمک و جوهر لیمو داخل یک ظرف جداگانه با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس به سبزیجات خرد شده اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا ترشی را داخل ظرف های شیشه ای درب دار می ریزیم، سپس آب باقیمانده از گوجه فرنگی ها را داخل شیشه های می ریزیم به صورتی که سطح آب گوجه فرنگی ها یک بند انگشت بالاتر از سطح مواد ترشی باشد.

مرحله چهارم

در این مرحله روی درب هر شیشه مقداری پلاستیک فریزر قرار می دهیم تا هوا وارد شیشه ها شود، سپس درب شیشه ها را محکم می بندیم و در جای خشک و خنک قرار می دهیم. روز بعد به ترشی ها سر می زنیم.

مرحله پنجم

در صورتی که آب موجود در شیشه ترشی ها کم شده بود مقداری آب جوشیده را با نمک مخلوط می کنیم و روی شیشه های می ریزیم. حدود ۱۴ تا ۲۱ روز  زمان نیاز است تا ترشی اماده شوند، پس از اینکه اماده شدند در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 20 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.