طرز تهیه روکر آناناس خوشمزه و مخصوص به روش اصیل ایتالیایی

طرز تهیه روکر آناناس

طرز تهیه روکر آناناس

روکر آناناس یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مخصوص بین المللی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این دسر خوشمزه که دسرهای مجلسی محسوب می شود، اصالتا متعلق به کشور ایتالیا می باشد. اگر از سرو دسرهای تکراری در مهمانی ها و مجالس خود خسته شده اید بهتر است این مطلب را دنبال کنید، چون در این مطلب آموزش یکی از دسرهای جدید و بسیار شیک ایتالیایی را برای شما عزیزان اماده کرده ایم که مطمئنا می تواند زینت بخش سفرهای شما باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
آناناس۶ حلقه
پنیر خامه ای۱۵۰ گرم
شیر۲ لیوان
خامه۲۰۰ گرم
مغز گردو½ پیمانه
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
شکر۱ پیمانه
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
ژله آناناس۱ بسته

دستور پخت روکر آناناس

مرحله اول

برای تهیه روکر آناناس خوشمزه ابتدا پودر ژلاتین را به همراه نصف پیمانه آب داخل یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم، سپس به روش بن ماری روی بخار آب قرار می دهیم و هم می زنیم تا ژلاتین به طور کامل در آب حل و شفاف شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به همراه شکر و نشاسته ذرت داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند و شکر و نشاسته به طور کامل در شیر حل شوند، سپس مواد را از صافی رد می کنیم و مجددا داخل کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا کاسه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا گرم شود، سپس ژلاتین بن ماری شده را به کاسه اضافه می کنیم و مواد را چند دقیقه به طور مداوم هم می زنیم تا کمی غلیظ شوند و غلظتی شبیه به فرنی پیدا کنند.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد به غلظت مناسب رسیدند، کاسه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا خنک شود. در ادامه پنیر خامه ای و خامه را در یک ظرف مناسب با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس مغز گردوی خرد شده را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از اینکه مخلوط شیر خنک شد، مخلوط پنیر خامه ای و خامه را به همراه آناناس های خرد شده به کاسه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه پودر ژله را با یک لیوان آب درست می کنیم.

مرحله ششم

حالا ژله اماده شده را داخل قالب می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. پس از اینکه ژله سفت شد مواد دسر را روی ژله می ریزیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا دسر خودش را بگیرد و آماده شود.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.