طرز تهیه سیب پلو خوشمزه و مجلسی به روش سنتی کرمانشاهی

طرز تهیه سیب پلو

طرز تهیه سیب پلو کته با گوجه با شوید کرمانشاهی بهونه مال کجاست سامان گلریز با تن ماهی عکس xvc jidi sdf  g 

سیب پلو یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر کرمانشاه می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
سیب زمینی۱ عدد درشت
شوید خشک۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی

دستور پخت سیب پلو

مرحله اول

برای تهیه سیب پلو کرمانشاهی ابتدا برنج را نسبت به نوع آن بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت با آب ولرم و مقداری نمک می خیسانیم. در همین حین سیب زمینی را پوست می گیریم، سپس به صورت حبه ای خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی خرد شده را چند دقیقه درون آب سرد قرار می دهیم تا نشاسته اضافی روی سیب زمینی ها از بین برود. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و آنرا تا نیمه از آب پر می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، ۱ قاشق غذاخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به آب جوش اضافه می کنیم، سپس برنج خیسانده شده را به قابلمه اضافه می کنیم. سیب زمینی ها را هم آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا برنج کمی نرم شود، سپس برنج و سیب زمینی ها را آبکشی می کنیم. در ادامه قابلمه ای که برای پخت سیب پلو در نظر گرفته ایم را روی حرات ملایم قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله برای ته دیگ از سیب زمینی اسلایس شده یا نان لواش استفاده می کنیم و پس از قرار دادن ته دیگ، مخلوط برنج و سیب زمینی را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس در وسط برنج با دسته کفگیر یک حفره ایجاد می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه یک یا دو قاشق روغن مایع به همراه زعفران دم کرده را به صورت پخش روی برنج می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم. حالا حرارت زیر قابلمه را کمی زیاد می کنیم تا درون قابلمه بخار بپیچد سپس حرارت را ملایم می کنیم.

مرحله هفتم

حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت برای دم کشیده برنج زمان نیاز است. در کنار برنج هم می توانیم از گزینه های بسیار متفاوتی استفاده کنیم. به سلیقه خود می توانیم در کنار سیب پلو از خورش مرغ، گوشت قلقلی و … استفاده کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 14 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/leila.lb1359_
مطالب مرتبط
لیست آموزش طرز تهیه غذاهای نونی خوشمزه برای شام و ناهار

لیست آموزش طرز تهیه غذاهای نونی خوشمزه برای شام و ناهار

غذاهای نونی غذاهای نونی به غذاهایی گفته می شود که به همراه نان سرو می شوند و معمولا بدون استفاده از برنج تهیه می شود. امروزه خیلی از غذاهای نونی از منوی …

طرز تهیه خوراک دل و قلوه گوساله، فوری و بسیار خوشمزه!

طرز تهیه خوراک دل و قلوه گوساله، فوری و بسیار خوشمزه!

طرز تهیه خوراک دل و قلوه خوراک دل و قلوه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مقوی است که خیلی راحت درست می‌شود این خوراک پرخاصیت برای افرادی که کم خونی دارند …

طرز تهیه کوکو کدو سبز با هویج و سیب زمینی: یک شام خوشمزه و سبک

طرز تهیه کوکو کدو سبز با هویج و سیب زمینی: یک شام خوشمزه و سبک

طرز تهیه کوکو کدو سبز با هویج و سیب زمینی در دنیای آشپزی، همواره جستجو برای یافتن دستورهای پخت جدید و خوشمزه، هیجان انگیز است. امروز در “سایت آموزشی چی شی” قصد …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.