طرز تهیه انار پلو شیرازی خوشمزه و مجلسی با گوشت مرغ

طرز تهیه انار پلو

طرز تهیه انار پلو سیمای خانواده , انار پلو شیرازی , انار پلو مجلسی , xvc jidi hkhv g 

انار پلول یکی از انواع غذاهای خوشمزه و خاص ایرانی است که معمولا در شب یلدا پخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
دانه انار۲ پیمانه
مرغ۵۰۰ گرم
رب انار۱ قاشق غذاخوری
پیاز۲ عدد متوسط
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
خلال پسته۱ قاشق غذاخوری
خلال بادام۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت انار پلو

مرحله اول

برای تهیه انار پلو مجلسی ابتدا برنج را نسبت به نوع آن می خیسانیم، سپس داخل یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارتزیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. در ادامه ۱ قاشق سوپخوری نمک به قابلمه آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه آب جوش امد برنج را داخل آب جوش می ریزیم و صبر می کنیم تا دانه های برنج نرم شود. زمانی که دانه های برنج کاملا نرم شده بود و مغز آن کمی گیر داشت برنج را آبکشی می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

کمی روغن داخل قابلمه می ریزیم و به انتخاب خود از نان لواش یا سیب زمینی ورقه ای برای ته دیگ استفاده می کنیم. حالا برنج را روی روی ته دیگ می ریزیم و یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم برنج دم بکشد.

مرحله چهارم

در ادامه گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب، ۱ عدد پیاز، ۲ عدد سیر و مقداری نمک و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا گوشت مرغ پخته شود، سپس انرا از قابلمه خارج می کنیم و به صورت ریش ریش خرد می کنیم.

مرحله پنجم

پیاز باقیبمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم و در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا سبک شود، سپس مرغ ریش ریش شده را به همراه رب انار، نصف دانه های انار و ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم.

مرحله ششم

در اخر خلال بادام و خلال پسته را اضافه می کنیم و چند دقیقه دیگر تفت می دهیم تا مواد کاملا یکدست شوند. پس از اینکه برنج دم کشید آنرا در دیس می کشیم، سپس مقداری از برنج را با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

می توانیم مخلوط مرغ را با برنج مخلوط کنیم یا اینکه روی برنج به صورت تزیین کرده اضافه کنیم. توصیه ما این است که از گوشت مرغ و دانه های انار برای تزیین انارپلو استفاده کنید تا ظاهر غذا هنگام سرو مجلسی تر باشد.

نکات پخت انار پلو

انار پلو با گوشت

برای تهیه انار پلو با گوشت می توانید به دو صورت عمل کنیم، روش اول اینکه مانند دستور بالا گوشت را به صورت جداگانه بپزیم، سپس ریش ریش کنیم و به همراه دیگر مواد تفت دهیم و در آخر برا تزیین روی انار پلو استفاده کنیم.

روش دوم استفاده از ترکیب گوشت چرخ کرده است. برای این منظور ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده را به همراه ۱ عدد پیاز متوسط رنده شده و آب گرفته ترکیب می کنیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری آرد نخودچی اضافه می کنیم.

در ادامه مقداری نمک و ادویه اضافه می کنیم و مواد را با دست ورز می دهیم تا چسبناک شوند. در پایان مایه گوشت چرخ کرده را به کوفته های کوچک به اندازه گردو تبدیل کرده و در روغن سرخ می کنیم، سپس در کنار انار پلو سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 6 مهر 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوفته بادمجان خوشمزه و مخصوص به روش شیرازی

طرز تهیه کوفته بادمجان خوشمزه و مخصوص به روش شیرازی

طرز تهیه کوفته بادمجان کوفته یکی از غذاهای اصیل ایرانی و ترکی است که با روش های مختلف و مواد مختلف تهیه می شود. اما می توان با استفاده از سبزیجات، کوفته …

طرز تهیه حلوای بحرینی خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه حلوای بحرینی خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه حلوای بحرینی حلوای بحرینی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و ساده عربی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه …

طرز تهیه خورش سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با گوشت و مرغ

طرز تهیه خورش سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با گوشت و مرغ

طرز تهیه خورش سیب زمینی خورش سیب زمینی یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.