طرز تهیه برگه زردآلو قیسی خوشمزه و خانگی به روش بازاری

طرز تهیه برگه زردآلو قیسی

طرز تهیه برگه زردآلو نی نی سایت در ماکروفر تولید قیسی با گوگرد خشکبار علت سیاه شدن طریقه نگهداری برگه زردالو xvc jidi fv i cvnHg rdsd

برگه زردآلو یا همان قیسی یکی از چاشنی ها و طعم دهنده های معروف و پرطرفدار غذاهای سنتی ایرانی است. برای تهیه قیسی برگه های زردآلو را به روش های مختلف مثل قرار دادن در مقابل نور خورشید یا به روش صنعتی قرار دادن درون میوه خشک کن خشک می کنند، برای مشاهده آموزش طرز تهیه برگه زردآلو قیسی در ادامه با سایت چیشی همراه باشید.

مواد لازم برگه زردآلو
برگ زردآلو تازه۲ کیلوگرم
جوهر لیمو۱ قاشق غذاخوری
آب۵ لیوان
شکر۲ لیوان

طرز تهیه برگه زردآلو قیسی

مرحله اول

برای تهیه برگه زردآلو خوشمزه ابتدا آب و شکر را داخل یک تابه بزرگ با هم ترکیب می کنیم، سپس روی حرارت متوسط قرار می دهیم و صبر می کنیم تا آب به جوش بیاد. پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید جوهر لیمو را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

پس از اضافه کردن جوهر لیمو اجازه می دهیم مواد با هم به مدت ۵ دقیقه بجوشند، سپس زردآلو ها را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۴ دقیقه درون شربت بمانند تا شربت به طور کامل به خورد برگه های زردآلو برود.

طرز تهیه برگه زردآلو قیسی

پس از گذشت ۴ دقیقه حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم زردالوها چند دقیقه دیگر درون شربت بمانند. پس از اینکه شربت کمی خنک شد و از حرارت افتاد زردآلو ها را از تابه خارج می کنیم و درون صافی قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه شربت اضافی  برگه های زردآلو خارج شد، آنها را درون سینی فلزی می چینیم و جلوی نور خورشید قرار می دهیم تا آماده شوند. توجه داشته باشید که در این مدت باید به طور کامل مراقب برگه های زردالو باشیم تا زیادی خشک نشوند.

مرحله پنجم

در پایان برگه های زردآلو را بسته بندی می کنیم و درون یخچال قرار می دهیم. در صورتی که بخواهیم برگه های زردآلو را به مدت طولانی نگهداری کنیم، بهتر است به اندازه هر بار مصرف درون پلاستیک فریزر قرار دهیم و درون فریزر نگهداری کنیم.

طرز تهیه برگه زردآلو قیسی

یکی از نکاتی مهمی که برای تهیه قیسی با کیفیت باید در نظر داشته باشیم این است که حتما از زردالوهای با کیفیت استفاده کنیم. استفاده از زردآلوهای خیلی نرم که بیش از حد رسیده هستند باعث می شود در پایان برگه های زردالو له شوند.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 23 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.