طرز تهیه کوکو قارچ خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کوکو قارچ

طرز تهیه کوکو قارچ و مرغ و سیب زمینی رژیمی با پنیر پیتزا و گوشت در فر و سبزیجات xvc jidi     rhv

کوکوی قارچ یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با مواد متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی نوین در ادامه با وبسایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
قارچ۳۰۰ گرم
سیب زمینی۳ عدد متوسط
پیاز۱ عدد متوسط
تخم مرغ۳ عدد
جعفری۵۰ گرم
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت کوکو قارچ

مرحله اول

برای تهیه کوکوی قارچ مجلسی ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم، سپس به همراه ۲ پیمانه آب و کمی نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سیب زمینی ها آبپز شوند.

مرحله دوم

در ادامه سیب زمینی هها را پوست می گیریم و با رنده ریز رنده می کنیم، سپس داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در ادامه قارچ ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا آب قارچ ها گرفته شود.

مرحله سوم

برای اینکه رنگ قارچ ها سیاه نشود، در هنگام تفت دادن ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو نیز اضافه می کنیم. پس از اینکه قارچ را به خوبی تفت دادیم، آنرا به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله چهارم

سپس آب اضافی پیاز را می گیریم و آنرا به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم. حالا جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به دیگر مواد اضافه می کنیم. تخم مرغ ها را داخل یک کاسه کوچک می شکنیم.

مرحله پنجم

سپس آرد را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا مخلوط تخم مرغ را به دیگر مواد اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ششم

نکته مهم در مورد اضافه کردن تخم مرغ این است که زمان اضافه کردن تخم مرغ حتما قارچ و سیب زمینی باید کاملا خنک باشند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن داخل تابه می ریزیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه روغن داغ شد، مقداری از مایه کوکو را در دستمان شکل می دهیم و داخل تابه می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله هشتم

در صورت تمایل می توانیم مایه کوکو را مانند کوکو سبزی به صورت یک جا هم سرخ کنیم که سلیقه ای می باشد. در پایان کوکوها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه گوجه فرنگی، خیار شور و نان لواش خانگی سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 18 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/sahar._food
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوزالاک مانتی خوشمزه و ساده با گوشت و بادمجان

طرز تهیه کوزالاک مانتی خوشمزه و ساده با گوشت و بادمجان

طرز تهیه کوزالاک مانتی کوزالاک مانتی یکی از پیش غذاهای خوشمزه ترکیه‌ای است که خیلی راحت و سریع می‌توانید این فینگر فود خوش طعم و شیک را برای پذیرایی و مهمانی آماده …

طرز تهیه لازانیا رولی لقمه ای خوشمزه ایتالیایی با سس مخصوص

طرز تهیه لازانیا رولی لقمه ای خوشمزه ایتالیایی با سس مخصوص

طرز تهیه لازانیا رولی لازانیا رولی یکی از انواع روش های تهیه لازانیا می باشد که حالتی شبیه فینگر فود تک نفره دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی ایتالیایی در ادامه با …

طرز تهیه حلوای شیره با رویه ارده به روش مجلسی تک نفره

طرز تهیه حلوای شیره با رویه ارده به روش مجلسی تک نفره

طرز تهیه حلوای شیره با رویه ارده حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی است. این دسر بیشتر برای افطار ماه رمضان و در مجالس عزاداری و محرم استفاده می شود. …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.