طرز تهیه کوکو پیازچه خوشمزه و فوری به روش سنتی رشتی

طرز تهیه کوکو پیازچه

طرز تهیه کوکو پیازچه با مرغ کوکوی هویج و پیازچه نی نی سایت قالبی غذای گیاهی با پیازچه و اسفناج xvc jidi      dhc i

کوکوی پیازچه یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که خیلی فوری آماده می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیازچه۴۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کوکو پیازچه

مرحله اول

ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا طلایی شود، سپس پیاز سرخ شده را کنار می گذاریم تا خنک شود. در همین حین پیازچه های را پس از شستشو خرد می کنیم.

مرحله دوم

بهتر است پیازچه ها را به صورت ریز خرد کنیم تا مایه کوکو منسجم تر شود. در ادامه پس از اینکه پیاز سرخ شده خنک شد، آنرا به همراه پیازچه های خرد شده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس تخم مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مایه کوکو اضافه می کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. حالا یک قاشق غذاخوری از آرد را اضافه می کنیم و با دیگر مواد به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

اگر مایه کوکو بیش از حد شل بود، یک قاشق دیگر آرد اضافه می کنیم و با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل آن می ریزیم، سپس مایه کوکو را داخل تابه می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا با پشت قاشق مایه کوکو را با قطر یکسان کف تابه پخش می کنیم و صبر می کنیم تا زیر کوکو سرخ شود. سپس کوکو را برش می زنیم و بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود، در پایان کوکو را به همراه نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 14 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazi_ba_sana

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.