طرز تهیه چیز کیک ارتشی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه چیز کیک ارتشی

طرز تهیه چیز کیک ارتشی , دستور پخت چیز کیک ارتشی

چیز کیک ارتشی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لاکچری است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک ارتشی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک ارتشی
تخم مرغ۴ عدد
شیر۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
آرد۲٫۵ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای لایه پنیری
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
عصاره وانیل۱ قاشق مرباخوری
شکر۱ پیمانه سرخالی
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
آب سرد۴ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه چیز کیک ارتشی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک ارتشی خوشمزه در ابتدای کار کیک را آماده می کنیم، برای این منظور فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود، سپس روغن مایع و شیر را به ترتیب کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را به همراه پودر کاکائو درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود.

مرحله چهارم

در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با روغن جدا کننده چرب کرده و مایه کیک را درون آن می ریزیم، سپس قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله پنجم

در این فاصله به سراغ درست کردن مایه پنیری می رویم، برای این منظور پنیر خامه ای را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی مخلوط می کنیم تا ذرات شکر حل شوند.

مرحله ششم

حالا خامه صبحانه را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا بافت مایه یکدست و یکنواخت شود. در ادامه ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا شفاف شود.

مرحله هفتم

زمانی که ژلاتین کاملا خنک شد، آنرا به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا ژلاتین پخش شود. حالا مایه کرم پنیری را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده و به یکی از قسمت ها ۲ قاشق پودر کاکائو می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا به قسمت باقی مانده ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا پودر کاکائو درون مایه های پنیری پخش شود، سپس اجازه می دهیم قسمت باقی مانده مایه پنیری به صورت ساده بماند.

مرحله نهم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برد و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک خنک شود.

مرحله دهم

زمانی که کیک خنک شد آنرا از قالب جدا کرده و درون یک رینگ قرار می دهیم، سپس از سه رنگ مایه کرم پنیری قاشق قاشق به صورتی که سه رنگ کنار هم باشند روی کیک می ریزیم و قالب را چند مرتبه روی سطح کار می کوبیم.

مرحله یازدهم

زمانی که سطح مایه های پنیری صاف و یکدست شد، روی آنها را به دلخواه با خرده کیک یا گاناش تزیین کرده و به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در جمعه 11 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.