طرز تهیه کنسرو قارچ سالم و خوشمزه با ماندگاری بالا در منزل

طرز تهیه کنسرو قارچ

طرز تهیه کنسرو قارچ اسلایس کنسرو قارچ درسته طریقه مصرف کنسرو قارچ

قارچ یکی از اجزای تشکیل دهنده بیشتر غذاها است که علاوه بر طعم خوبی که به غذا می دهد، حاوی پروتئین است و می تواند جایگزین خوبی برای گوشت در رژیم غذایی باشد. قارچ بعد از مدتی که در یخچال نگه داری می شود سیاه شده و خراب می شود. برای نگه داری طولانی مدت قارچ می توان از فریزر کردن یا کنسرو قارچ استفاده کرد. کنسرو قارچ را می توان به راحتی در خانه تهیه و به مدت سه ماه در یخچال نگه داری کرد. در این روش قارچ با کمی نمک و سرکه پخته و در همان آب نمک سرکه نگه داری می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کنسرو قارچ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کنسرو قارچ
قارچ تازه و سفید۲ کیلو گرم
آب۴ لیتر
سرکه سفید۱ استکان
نمک۵ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کنسرو قارچ

مرحله اول

برای تهیه کنسرو قارچ خوشمزه و خانگی در ابتدای کار، قارچ ها را شسته و می گذاریم تا آب آن به طور کامل خارج شود. سپس به صورت ورق ورق خرد می کنیم. قارچ های سفید و تازه و کوچک انتخاب شود تا دیر تر سیاه شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه بزرگ را انتخاب می کنیم، سپس آنرا پر از آب می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش آید. وقتی که آب جوشید، قارچ ها را به آن اضافه کرده و درب آن را نیمه می بندیم.

مرحله سوم

سپس در همین حالت می گذاریم تا ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس سرکه سفید و نمک را به آن اضافه می کنیم. با درب نیمه باز می گذاریم تا بجوشد. فقط باید مواظب بود که کف می کند و سر می رود. مرتب کف آن را می گیریم.

مرحله چهارم

در این مرحله زیر قابلمه را خاموش کرده و همان طور داغ داخل شیشه های تمیز می ریزیم. باید قارچ و آب را با هم درون شیشه های بریزیم و شیشه ها را کاملا پر کنیم. حالا درب شیشه را محکم می بندیم و شیشه ها را سر و ته می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که شیشه ها تا موقعی که کاملا سرد شوند سر و ته باقی بمانند. بهتر است یک شب تا صبح به همین شکل باقی بماند. این کار باعث کنسرو شدن آن می شود و از کپک زدن، جلوگیری می کند.

مرحله ششم

وقتی که شیشه ها خنک شد، سه ماه می توان در یخچال نگه داشت. وقتی که درب شیشه باز می شود حداکثر یک هفته باید مصرف شود. با این روش می توان قارچ را ماندگار کرد و برای داخل غذا یا دورچین، از آن استفاده کرد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 8 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.