طرز تهیه کنسرو ذرت خوشمزه و مخصوص به همراه روش نگهداری

طرز تهیه کنسرو ذرت

طرز تهیه کنسرو ذرت با ذرت خشک شیرین بخارپز نگهداری در فریزر xvc jidi  ksv bvj

کنسرو ذرت یکی از انواع کنسروهای پر مصرف و محبوب میان بانوان ایرانی است که با این آموزش می توانید آنرا در منزل تهیه کنید، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم کنسروت ذرت
ذرت۵ کیلوگرم
نمکبه مقدار کافی
شکربه مقدار کافی

دستور پخت کنسرو ذرت

مرحله اول

برای تهیه کنسرو ذرت خانگی ابتدا ذرت ها را با دقت دان می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب با سرعت بیشتری جوش بیاید.

مرحله دوم

حالا باید صبر کنیم تا آب موجود در قابلمه به نقطه جوش برسد، پس از اینکه آب جوش آمد ۱۵ دقیقه زمان می گیریم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا ذرت ها را داخل ظرف های شیشه ای درب دار می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله فضای خالی داخل شیشه ها را با همان آبی که ذرت ها را پختیم پر می کنیم. در ادامه روی هر شیشه ۱ قاشق چای خورش نمک و ۱ قاشق غذاخوری شکر می ریزیم و درب شیشه ها را محکم می بندیم.

مرحله چهارم

نکته مهم برای تهیه کنسرو ذرت همین بستن درب های شیشه ها می باشد، درب شیشه ها را باید محکم ببندیم تا هیچ گونه هوایی وارد شیشه ها نشود. در غیر این صورت ممکن است ذرت های ما با گذشت زمان خراب شوند.

مرحله پنجم

حالا شیشه های حاوی ذرت را داخل یک قابلمه بزرگ می چینیم و تا دو سوم اندازه شیشه ها آب داخل قایبمه می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. حالا به مدت ۳۰ دقیقه اجازه می دهیم شیشه ها در آب جوش بمانند.

مرحله ششم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم کنسروهای ذرت در دمای محیط خنک شوند. پس از اینکه کنسروها به طور کامل آماده شدند می توانیم آنها را در کابینت یا یخچال نگهداری کنیم.

نکات تهیه کنسرو ذرت

خواص ذرت

ذرت از مواد غذایی بسیار پر مصرف در آشپزی ایرانی است که خاصیت های فراوانی مثل درمان کم خونی، سلامت کلیه ها، تقویت استخوان ها و … برای سلامتی بدن دارد. در صورتی که مایلید با خاصیت های این دانه گرانبها بیشتر آشنا شوید توصیه می کنیم مطلب زیر را مشاهده نمایید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 6 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/hojati1622

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.