طرز تهیه خورش فسنجان عراقی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه خورش فسنجان عراقی

طرز تهیه خورش فسنجان عراقی , دستور پخت خورش فسنجان عراقی

خورش فسنجان عراقی یکی از انواع غذاهای پرطرفدار و محبوب است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش فسنجان عراقی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
پودر گردو¾ پیمانه
رب انار۱ پیمانه
ارده½ پیمانه
آب۲ پیمانه
چوب دارچین۱ تکه
برگ بو۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبههر کدام ۱ قاشق چایخوری
روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش فسنجان عراقی

مرحله اول

برای تهیه خورش فسنجان خوشمزه در ابتدای کار فیله مرغ را به اندازه های دلخواه خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه نمک را به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و فیله ها را ماساژ می دهیم.

مرحله دوم

حالا روی کاسه را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم فیله ها به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد گوشت مرغ بروند. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله سوم

در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و فیله های مزه دار شده را درون تابه می چینیم، سپس کاملا سرخ می کنیم. حالا پیاز را به صورت ریز رنده می کنیم و زمانی که فیله ها سرخ شدند از تابه خارج کرده و پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ و کاراملی شود. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس فیله های مرغ را به همراه پیاز کاراملی و آب جوش، چوب دارچین و برگ بو درون قابلمه ریخته و اجازه می دهیم فیله های مرغ نیم پز شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس بدون اضافه کردن روغن پودر گردو را به تابه می افزاییم و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی گردو گرفته شده و کمی تغییر رنگ بدهد. حالا رب انار را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه رب انار را به گردو مخلوط کرده، سپس ارده را به تابه اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم. پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت برداشته و سس رب انار و گردو درست شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا خورش را مخلوط می کنیم تا سس درون آن پخش شود، سپس اجازه می دهیم خورش به مدت ۲ ساعت روی حرارت بماند تا فیله های مرغ کاملا پخته و خورش جا بیفتد. زمانی که خورش جا افتاد و غلیظ شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

در ادامه خورش را به همراه فیله های مرغ درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه پلو زعفرانی و زیتون پرورده سرو می کنیم. شما بسته به نوع ذائقه و سلیقه تان می توانید رب انار ترش، ملس یا شیرین استفاده کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 5 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.