طرز تهیه سس فلفل سبز ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه سس فلفل سبز

طرز تهیه سس فلفل سبز گلوریا طرز تهیه سس فلفل سبز با گوجه فرنگی طرز تهیه سس فلفل سبز تند گالری سید داود طرز تهیه سس فلفل سبز نی نی سایت فیلم تهیه سس فلفل سبز طرز تهیه سس فلفل همدانیان

سس فلفل سبز یکی از انواع سس های پرطرفدار و خوشمزه بین المللی است که معمولا با طعم تند و آتشین تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس فلفل سبز در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سس فلفل سبز
فلفل سبز تند۵۰۰ گرم
نمک۲ قاشق غذاخوری
شکر۲٫۵ قاشق غذاخوری
سرکه سفید½ استکان
آب۵ لیوان

طرز تهیه سس فلفل سبز

مرحله اول

برای تهیه سس فلفل سبز خوشمزه در ابتدای کار فلفل ها را به خوبی می شوییم و خشک می کنیم، سپس به صورت نگینی خرد کرده و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۲ لیوان آب به قابلمه می افزاییم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم فلفل ها به طور کامل بپزند و نرم شوند. پس از اینکه فلفل ها پختند، صبر می کنیم تا آب درون قابلمه کشیده شود و فقط یک استکان از آب باقی بماند.

مرحله سوم

حالا قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم فلفل ها کمی از حرارت بیفتند، سپس آنها را به همراه آب باقیمانده درون میکسر یا غذاساز می ریزیم. در ادامه نمک و شکر را نیز به میکسر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فلفل ها را میکس می کنیم تا کاملا پوره شوند. در ادامه پوره فلفل سبز را مجددا درون قابلمه می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم پوره فلفل به مدت ۵ دقیقه قل بزند.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۵ دقیقه سرکه را به پوره فلفل سبز اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند. در ادامه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و سس را درون یک صافی می ریزیم و به طور کامل صاف می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که سس پس از اینکه خنک شود، غلیظ تر می شود، پس حتما تا زمانی که داغ است باید آنرا صاف کنیم. در نهایت سس را درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و درون یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 23 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.