طرز تهیه سس هزار جزیره خانگی خوشمزه به روش کارخانه ای

طرز تهیه سس هزار جزیره

طرز تهیه سس هزار جزیره خانم گلاور سالاد دلپذیر مهرام خانگی با سس مایونز در منزل بدون همزن برقی

سس هزار جزیره یکی از انواع سس های خوشمزه پرطرفدار ایرانی است که به همراه انواع سالاد و غذاها سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه وبسایت تفریحی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سس هزار جزیره
سس مایونز½ لیوان
پیاز قرمز۱ عدد کوچک
سیر۱ حبه
سس کچاپ۲ قاشق غذاخوری
خیارشور۲ عدد متوسط
سس فلفل تند۱ قاشق غذاخوری
سرکه سفید۱ قاشق غذاخوری
نمک¼ قاشق چایخوری

دستور تهیه سس هزار جزیره

مرحله اول

برای تهیه سس هزار جزیره ابتدا پوست سیر و پیاز را می گیریم و آنها را می شوییم، سپس داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم. در ادامه پوست خیار شور را هم به میکسر اضافه می کنیم. حالا سس مایونز را به همراه سس کچاپ و سس فلفل تند اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا نمک را اضافه می کنیم و چند پالس می زنیم تا مواد به خوبی یکدست شوند، سپس سرکه سفید را اضافه می کنیم و مواد را به خوبی میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند. اگر سرکه در دسترس ندارید می توانید آبلیمو را جایگزین سرکه کنید.

مرحله سوم

اگر با مخلوط کن یا میکسر این سس را درست کنید بافت زیباتر و یکدست تری خواهد داشت ولی اگر میکسر یا مخلوط کن ندارید می تواند با یک رنده ساده هم این سس را درست کنید. به این صورت که خیارشور، پیاز و سیر را رنده ریز کنید.

مرحله چهارم

پس از اینکه رنده کردن مواد به پایان رسید؛ آنها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس دیگر مواد را اضافه می کنیم و به همزن دستی یا قاشق مواد را مخلوط می کنیم تا بافتی یکدست داشته باشند سپس سس را در یخچال قرار می دهیم تا منسجم شود.

نکات تهیه سس فرانسوی

سس های خانگی

برای تهیه این سس خوشمزه ما به سس هایی مثل سس مایونز، سس فلفل تند و سس کچاپ احتیاج داریم که می توانیم به راحتی این سس ها را در منزل تهیه کنیم. برای تهیه این سس های به روش خانگی می توانید به آموزش های زیر مراجعه نمایید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 16 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.