طرز تهیه کیک سیب روسی خوشمزه مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه کیک سیب روسی

طرز تهیه کیک سیب روسی , دستور پخت کیک سیب روسی

کیک سیب روسی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه کشور روسیه است که برای پذیرایی در مجالس استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب روسی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب روسی
پوره سیب۳۰۰ گرم
شکر۱۹۰ گرم
روغن مایع۸۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شیر۳ قاشق سوپخوری
آرد۲۳۰ گرم
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
جوز هندی¼ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
مغز گردو۵۰ گرم
مواد لازم پوره سیب
سیب۴ عدد
آب¾ پیمانه
شکر۵۰ گرم
پودر دارچین½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک سیب روسی

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب روسی خوشمزه ابتدای کار سیب را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به تکه های کوچک تقسیم می کنیم. در ادامه تکه های سیب را به همراه شکر و پودر دارچین درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا آب را درون قابلمه حاوی سیب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم سیب به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا له و نرم شود. پس از گذشت این زمان سیب ها را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب را به کمک گوشت کوب یا غذاساز له یا میکس می کنیم تا کاملا پوره شود. در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله چهارم

در این مرحله پوره سیب را به همراه روغن مایع، شکر و شیر به تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم. آرد را به همراه بکینگ پودر، پودر کاکائو، پورد دارچین، جوز هندی، نمک و جوش شیرین درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مخلوط آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه میان مخلوط آرد و بکینگ پودر را حفره ای ایجاد می کنیم، سپس مخلوط تخم مرغ را درون آن می ریزیم و با کمک لیسک مواد را با هم به آرامی فولد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله فر را روی ۱۷۰ حرارت درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس نصف آن را درون مایه کیک می ریزیم و به آرامی مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا کف و دیواره های قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس آرد پاشی می کنیم و قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از درون قالب خارج شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم و قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مابقی مغز گردو را به صورت پخش روی مایه کیک می ریزیم، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان تست می کنیم.

مرحله نهم

برای این منظور خلال دندان را در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت کیک سیب را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس برش های کیک سیب را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر کیک سیب روسی را به همراه چای زعفرانی یا نسکافه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 9 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.