طرز تهیه کیک سیب بدون فر خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کیک سیب بدون فر

طرز تهیه کیک سیب بدون فر , دستور پخت کیک سیب بدون فر ساده

کیک سیب یک کیک بسیار خوشمزه است که با مواد کیک و سیب تازه تهیه می شود. دستور پیش رو طرز تهیه کیک سیب در قابلمه و روی گاز بدون فر است که در زمان کم بسیار ساده و راحت تهیه می شود. سیب یک میوه مقوی و سالم است که در کیک طعم خوبی بوجود می آید. این کیک، مزه پای سیب موجود در بازار را دارد. و می توان به عنوان عصرانه در کنار چای یا قهوه سرو نمود. همچنین این کیک جزو کیک های کافی شاپی محسوب می شود. که می تواند در منوی کافی شاپ ها اضافه شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب بدون فر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب بدون فر
تخم مرغ۱ عدد
شکر۳ قاشق غذا خوری
وانیلکمی
نمک۱ پنس
شیرنصف لیوان
روغنیک چهارم لیوان
آرد۱ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
سرکه سفید۱ قاشق غذا خوری
شکر برای کف قابلمه۲ قاشق غذا خوری
سیب قرمز۲ عدد

طرز تهیه کیک سیب بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب خوشمزه بدون فر در ابتدای کار، یک کاسه بزرگ برداشته و تخم مرغ را درون آن می شکنیم. سپس شکر و وانیل را به آن اضافه کرده و با همزن دستی مخلوط می کنیم. سپس نمک و شیر و روغن را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا به خوبی هم می زنیم تا مخلوط یک دست شود. آرد و بکینگ پودر را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. سرکه را به مواد کیک اضافه کرده و مجدد با هم مخلوط می کنیم. سپس دو سیب را به صورت حلقه ای با پوست برش می زنیم.

مرحله سوم

با استفاده از رینگ یا کاتر یا هر وسیله دیگری وسط سیب ها را برش می زنیم. یک قابلمه یا تابه برداشته و کف آن را با کمی روغن چرب می کنیم. شکر را کف قابلمه می پاشیم. سیب ها را کف ظرف می چینیم و مایه کیک را روی آن می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله دم کنی روی در قابلمه گذاشته و درب ظرف را می بندیم و روی شعله پخش کن می گذاریم تا ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزد. در ادامه برای اینکه متوجه شویم کیک به طور کامل پخته است، با یک سیخ چوبی کیک را امتحان می کنیم.

مرحله پنجم

اگر چیزی به سیخ نچسبید با استفاده از یک بشقاب کیک را برگردانده و دوباره به قابلمه یا تابه اضافه می کنیم و ۵ دقیقه دیگر نیز زمان می دهیم با درب باز آن طرف کیک نیز برشته شود. سپس در ظرف مناسب قرار داده و روی سطح را با پودر قند تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 13 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.