طرز تهیه کیک سیب و دارچین خانگی با طعم فوق العاده

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

طرز تهیه کیک سیب رنده شده و دارچین بدون فر کیک سیب و دارچین فرانسوی کیک سیب و دارچین و کاکائو طرز تهیه کیک سیب و دارچین با پودر کیک آماده طرز تهیه کیک سیب و دارچین و گردو فیلم طرز تهیه کیک سیب و دارچین کیک سیب و دارچین رزا منتظمی طرز تهیه کیک سیب و دارچین با ماست

کیک سیب و دارچین یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای عصرانه پخته می شود. این کیک خوشمره تخم مرغ از ترکیب آرد، گلاب، روغن، سیب، شکر، دارچین و وانیل درست می شود که به سلیقه خود می توانیم در میان آن از انواع مغزیجات نیز استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب و دارچین در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب و دارچین
تخم مرغ۶ عدد
آرد۲ لیوان
گلاب½ لیوان
روغن⅓ لیوان
سیب۱ عدد
شکر۱ لیوان
دارچین قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب و دارچین مجلسی ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانیتگراد روشن کرده و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را با روغن جداکننده کیک یا کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم.

نکته: اگر قالب دارای شیار و طرح های ظریف باشد باید حتما ابتدا آن را چرب کرده و بعد آردپاشی کنیم تا زمان خارج کردن کیک به مشکل نخوریم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد و پودر دارچین را با هم ترکیب کرده، سپس درون الک می ریزیم و سه مرتبه الک می کنیم تا صاف و یکدست شوند. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

ترکیب تخم مرغ را باید حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط کنیم تا بافت آن پوک و رنگش تقریبا سفید شود. پس از اینکه بافت مواد پوک شد، گلاب را به کاسه اضافه کرده و در حدی که با دیگر مواد یکدست شود، مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله روغن را اضافه کرده و آنرا نیز در حد ترکیب شدن، مخلوط می کنیم. در ادامه ترکیب آرد و دارچین را در سه مرحله به مواد درون کاسه اضافه کرده و با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

نکته: مواد را باید فقط در حدی که با هم ترکیب شوند مخلوط کنیم، چون اگر مایه کیک را بیش از حد مخلوط کنیم، در پایان کیک به خوبی پف نمی کند.

مرحله پنجم

حالا نصف مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس سیب را پوست گرفته و رنده می کنیم. در ادامه سیب رنده شده را با کمی دارچین و شکر مخلوط کرده و روی مایه کیک می ریزیم، سپس باقیمانده مایه کیک را به قالب اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را به مدت ۴۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کیک به طور کامل بپزد. در نهایت پس از اینکه کیک پخت، آنرا از فر خارج کرده و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود، سپس در ظرف مورد نظرمان قرار داده و به صورت دلخواه برش می زنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 25 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.