طرز تهیه کیک پلنگی خوشمزه و مخصوص برای عصرانه

طرز تهیه کیک پلنگی

طرز تهیه کیک چیتا کیک چیتا پلنگی طرز تهیه کیک ببری طرز تهیه کیک پلنگی بدون فر کیک پلنگی خامه ای ویدیو طرز تهیه کیک پلنگی کیک تولد پلنگی کیک پلنگی آشپزخانه کوچک من

کیک پلنگی یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده بین المللی است که معمولا برای میان وعده یا عصرانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پلنگی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک پلنگی
تخم مرغ۵ عدد
شکر۱ و نیم لیوان
روغن مایع½ لیوان
شیر گرم۱ لیوان
آرد۳ لیوان
وانیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
مواد کرم دکور
کره۳۰ گرم
پودر قند۲۵ گرم
سفیده تخم مرغ۱ عدد
آرد۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک پلنگی

مرحله اول

برای تهیه کیک پلنگی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله کرم دکور را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون الک می ریزیم و روی کره الک می کنیم، سپس با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا به هم زدن مخلوط کره و شکر ادامه می دهیم تا کرم رنگ و سبک شود. در ادامه سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس سفیده تخم مرغ را کم کم به مخلوط کره اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم، سپس الک می کنیم و ۲ قاشق غذاخوری را به مخلوط کرم دکور اضافه کرده و هم می زنیم. در ادامه برای داشتن دو رنگ قهوه ای کرم دکور را به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا برای رنگ کم رنگ قهوه ای ۱ قاشق غذاخوری کاکائو را به همراه زعفران دم کرده درون یکی از قسمت های کرم می ریزیم و هم می زنیم. در ادامه مابقی پودر کاکائو و آرد را درون قسمت دیگر کرم دکور می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله کرم دکور را هم می زنیم تا قسمت قهوه ای پر رنگ نیز درست شود. توجه داشته باشید کرم دکور باید بافت غلیظ داشته باشد تا از دیواره قالب فرو نریزد، در صورتی که کرم دکور بافت شل داشت به آن مقداری آرد اضافه کنید.

مرحله هفتم

حالا هر دو قسمت مایه دکور را درون قیف یک بار مصرف جداگانه می ریزیم، سپس سر قیف را خیلی نازک برش می زنیم. در ادامه با کرم دکور قهوه ای تیره طرح های پلنگی روی دیواره قالب می کشیم، سپس با کرم قهوه ای کم رنگ درون آن را پر می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مایه کیک را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله نهم

حالا روغن مایع را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم. در ادامه شیر گرم را به تدریج به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم.

مرحله دهم

توجه داشته باشید پس از اضافه کردن شیر، مخلوط تخم مرغ را بی وقفه هم بزنید تا تخم مرغ نپزد. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و درون الک می ریزیم.

مرحله یازدهم

حالا مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم. در ادامه با کمک لیسک مایه کیک را به صورت دورانی و چرخشی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود.

مرحله دوازدهم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه مایه کیک را به آرامی درون قالب می ریزیم، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم، برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فر می بریم.

مرحله چهاردهم

در این مرحله خلال دندان یا سیخ چوبی را خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم.

مرحله پانزدهم

در نهایت کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به سلیقه خود تزیین می کنیم. در آخر کیک پلنگی را به همراه چای یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 8 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.