طرز تهیه کیک دینگ دانگ خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک دینگ دانگ

کیک دینگ دانگ , طرز تهیه کیک دینگ دانگ , دستور پخت کیک دینگ دانگ

کیک دینگ دانگ یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک دینگ دانگ در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک دینگ دانگ
آرد۴ و ⅓ پیمانه
شکر۱ و نیم پیمانه
پودر کاکائو بدون شکر¾ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
روغن مایع½ پیمانه
وانیل۱ قاشق چایخوری
آب جوش¾ پیمانه
باترمیلک۱ پیمانه
مواد فیلینگ کیک
خامه قنادی۱ و نیم پیمانه
خامه پرچرب⅓ پیمانه
آب سرد۳ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
مواد گاناش
شکلات چیپسی۲ پیمانه
خامه پرچرب۱ و ⅓ پیمانه

طرز تهیه کیک دینگ دانگ

مرحله اول

برای تهیه کیک دینگ دانگ خوشمزه ابتدای کار درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور کند همزن برقی هم می زنیم تا مواد یکدست شود. در ادامه باترمیلک را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه پودر کاکائو و بکینگ پودر می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد با با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم، سپس در حین هم زدن آب جوش را اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم و کف آن را با مقداری روغن چرب می کنیم و مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس چند بار محکم قالب را روی سطح کار می کوبیم.

مرحله ششم

حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان تست می کنیم، در صورت پخته بودن آن را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. زمانی که کیک کاملا خنک شد، روی کیک را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم. در همین حین مواد فیلینگ را آماده می کنیم.

مرحله هشتم

حالا درون یک کاسه مناسب پودر ژلاتین را به همراه آب سرد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه خامه را درون یک کاسه قابل حرارت می ریزیم، سپس روی مایکروفر یا روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری گرم می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله پودر ژلاتین را به خامه گرم شده اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا ذرات ژلاتین در خامه حل شود. در ادامه مخلوط خامه و ژلاتین را به مدت ۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود و خودش را نگیرد.

مرحله دهم

حالا خامه قنادی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم تا خامه فر بگیرد، سپس به آرامی مخلوط ژلاتین را به آن اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله کیک را از یخچال خارج می کنیم، سپس کیک را به ۲ لایه مساوی از ارتفاع تقسیم می کنیم و از مخلوط خامه قنادی به صورت ضخیم روی کیک می مالیم، سپس لایه بعدی کیک را روی خامه قنادی قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا مجددا کیک را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم. در همین حین مواد گاناش را آماده می کنیم. در ابتدا درون یک کاسه مناسب قابل حرارت شکلات چیپسی را به همراه خامه اضافه می کنیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله کاسه را درون مایکروفر یا روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شکلات چیپسی و خامه ذوب شود. زمانی که خامه و شکلات کاملا ذوب شد هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله چهاردهم

در نهایت اجازه می دهیم دمای گاناش کاهش پیدا کند و خنک شود. در ادامه کیک را از یخچال خارج می کنیم، سپس گاناش را روی کیک می ریزیم و مجددا به مدت ۱ ساعت تا زمان سرو درون یخچال قرارر می دهیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 10 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.