طرز تهیه کیک ماگما ساده و خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک ماگما

طرز تهیه کیک ماگما فیلم طرز تهیه کیک ماگما کیک ماگما سوران کیک موکا ماگما کیک ماگما بدون فر

کیک ماگما یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ماگما در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک ماگما
عدد تخم مرغ درشت۳ عدد
شیر⅓ لیوان
روغن مایع⅓ لیوان
آرد۲ لیوان
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
شکر¾ لیوان
مواد لازم کرم
شیر۲ لیوان
نشاسته ذرت۲ و نیم قاشق غذاخوری
شکر½ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک ماگما

مرحله اول

برای تهیه کیک ماگمای خوشمزه ابتدای کار کرم کیک را آماده می کنیم، برای این منظور شیر را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس با لیسک هم می زنیم تا ذرات شکر درون شیر کمی حل شوند.

مرحله دوم

حالا نشاسته ذرت را درون الک می ریزیم، سپس درون مخلوط شیر و شکر الک می کنیم. در ادامه وانیل را درون مخلوط شیر اضافه  کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله کرم کیک را به صورت مداوم روی حرارت ملایم هم می زنیم تا مواد غلیظ شود. زمانی که کرم غلیظ شد آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم در دمای محیط کاملا خنک شود.

مرحله چهارم

حالا برای کیک ماگما ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روغن مایع و شیر را به ترتیب به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم، سپس مخلوط آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم و مجددا درون الک می ریزیم و طی ۳ مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله هشتم

حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه کرم خنک شده را با قاشق وسط کیک به صورت پخش می ریزیم، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله کیک باید به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می دهیم در صورت پخته بودن آن را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله دهم

در نهایت زمانی که کیک کاملا خنک شد آن از قالب خارج می کنیم، سپس به اندازه دلخواه برش می زنیم و به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کرم کیک خودش را بگیرد. پس از گذشت این زمان کیک را از یخچال خارج کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 23 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.