طرز تهیه کیک موج دار خوشمزه و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه کیک موج دار

طرز تهیه کیک موج دار کیک موج دار سه رنگ کیک موج دار دو رنگ طرز تهیه کیک طرح دار خامه کشی کیک موج دار کیک موج دار قابلمه ای کیک موج عشق کیک سه رنگ زعفرانی و کاکائویی

کیک موج دار یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رنگ ها و طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک موج دار در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک موج دار
آرد۲ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۳ عدد
وانیل¼ پیمانه
شکر۱ پیمانه
روغن مایع¾ پیمانه
ماست غلیظ¾ پیمانه
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
آب جوش۱ قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی ژله ایبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک موج دار

مرحله اول

برای تهیه کیک موج دار خوشمزه ابتدا کار یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم , با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا رنگ مواد روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا ماست را به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم، سپس روغن مایه را اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی در حد ترکیب شدن مواد به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون کاسه می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شود. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی و چرخشی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن ترکیب و یکدست شود. حالا درون یک کاسه مناسب پودر کاکائو را به همراه آب جوش مخلوط می کنیم تا پودر کاکائو حل شود، سپس کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ در جه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه مایه کیک را به ۳ قسمت مساوی تقسیم می کنیم، سپس به یکی از قسمت ها پودر کاکائو حل شده را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مایه کیک را مخلوط می کنیم تا کاکائو درون مایه کیک پخش شود. در ادامه به قسمت دیگر مایه کیک رنگ خوراکی را اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا رنگ خوراکی درون مایه کیک پخش شود و رنگ مایه کیک تغییر کند.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قالب لوف انتخاب می کنیم، سپس کف آنرا با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه مایه کیک کاکائویی را درون قالب می ریزیم و با لیسک روی آن را صاف می کنیم، سپس پودر کاکائو را درون الک می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا روی لایه اول را با پودر کاکائو می پوشانیم، سپس مایه کیک رنگی را درون قالب می ریزیم. نیازی به صاف کردن مایه کیک نیست به این منظور که پودر کاکائو تکون می خورد. در ادامه مجددا روی لایه رنگی را با پودر کاکائو می پوشانیم.

مرحله نهم

در این مرحله مایه ساده را به عنوان لایه آخر درون قالی می ریزیم، سپس درون فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم در صورت پخته بودن آن را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از فالب جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر کیک را به اندازه های دلخواه برش می زنیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 7 دی 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه نان لیمویی خوشمزه و مخصوص مناسب برای عصرانه

طرز تهیه نان لیمویی خوشمزه و مخصوص مناسب برای عصرانه

طرز تهیه نان لیمویی نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان …

طرز تهیه کوکی دارک خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه کوکی دارک خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه کوکی دارک کوکی دارک یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه قرابیه بستنی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه قرابیه بستنی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه قرابیه بستنی این شیرینی جزو شیرینی های پذیرایی و برای عید نوروز توصیه می شود. این شیرینی یک شیرینی اصیل مربوط به شهر تبریز است. این شیرینی علاوه بر خوشمزگی، …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.