طرز تهیه ژله شکری ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ژله شکری

طرز تهیه راحتی شکری طرز تهیه ژله شکری ساده طرز تهیه ژله شکری با پودر ژله ژله شکری میوه ای

ژله شکری یکی از انواع دسرهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم ها و رنگ های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله شکری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم ژله شکری
شکر۳ لیوان
آب سیب۱ لیوان
آب لیموی تازه۱ قاشق سوپخوری
رنگ خوراکی سبز و قرمزبه مقدار کافی
پودر ژلاتین۲ و نیم قاشق سوپخوری
زست پوست لیمو۱ قاشق چایخوری
اسانس دلخواه۳ قطره
آب¾ پیمانه

طرز تهیه ژله شکری

مرحله اول

برای تهیه ژله شکری خوشمزه ابتدای کار پودر ژلاتین را به همراه آب درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا بافت ژلاتین اسفنجی شود. در ادامه ژلاتین را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا ژلاتین را بنماری می کنیم تا کاملا حل و شفاف شود. در ادامه آب سیب را به همراه ۲ لیوان شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم تا ذرات شکر درون آب سیب حل شود، سپس روی حرارت قر ار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم مخلوط آب سیب روی حرارت بماند تا جوش بیاید و تقریبا به دمای ۱۲۰ درجه برسد. در ادامه برس را با آب مرطوب می کنیم، سپس اطراف قابلمه را با برس مرطوب می کنیم تا اطراف قابلمه شکرک نزند.

مرحله چهارم

حالا زمانی که آب سیب به دمای دلخواه رسید قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳ تا ۵ دقیقه حباب های روی آن از بین برود. در ادامه ژلاتین را درون آب سیب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله لیمو را می شوییم، سپس پوست آن را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه آب لیمو ترش تازه را به همراه زست پوست لیمو درون مخلوط آب سیب و شکر می ریزیم، سپس خوب مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا مایه ژله را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم، سپس به یک قسمت ژله رنگ خوراکی قرمز و به قسمت دیگر رنگ خوراکی سبز اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا رنگ درون مایه پخش شده و تغییر رنگ بدهد.

مرحله هفتم

در این مرحله ۲ ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و مایه های ژله را به صورت جداگانه به قطر ۱ سانتی متر درون قالب می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم مایه ژله کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

حالا قالب ها را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت درون یخچال بمانند تا کاملا سفت شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس با قالب دلخواه کاتر می زنیم.

مرحله نهم

در نهایت باقی مانده شکر را درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس ژله ها را درون شکر می غلطانیم تا ژله ها را پوشش دهند. در ادامه ژله های شکری را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در جمعه 1 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.