طرز تهیه مربای شیر و شیره مخصوص با طعم بسیار عالی

طرز تهیه مربای شیر

طرز تهیه مربای شیر مربای شیر و شیره انگور خرید مربای شیر

مربای شیر یکی از انواع مرباهای خوشمزه و ساده ایرانی است که شاید برای خیلی ها ناشناخته باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای شیر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای شیر
شیر۷ لیوان
شکر۳ لیوان
شیره انگور¾ لیوان
لیمو ترش½ لیمو ترش

طرز تهیه مربای شیر

مرحله اول

برای تهیه مربای شیر سنتی ابتدا شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و کمی هم می زنیم تا شکر نسبتا درون شیر حل شود، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم شکر به طور کامل درون شیر حل شود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که حرارت زیر قابلمه باید روی کمترین درجه باشد و شیر با حرارت ملایم به مدت یک ساعت تا یک ساعت و ۳۰ دقیقه به صورت ریز قُل بزند. پس از گذشت این زمان، شیره انگور را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا به خوبی با ترکیب شیر و شکر مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید باید ترکیب شیر و شیره انگور را به آرامی هم بزنیم تا شیر حالتی بریده بریده پیدا کند. پس از اینکه شیر حالت بریدگی پیدا کرد و رنگ آن کاملا قهوه ای شد مخلوط کردن مربا را متوقف می کنیم.

مرحله چهارم

حالا باید اجازه دهیم تکه های شیره بزرگ تر شوند و مربا به غلظت مناسب برسد و حالت آبکی نداشته باشد. این مربا به زمان بیشتری نسبت به مرباهای دیگر نیاز دارد و باید با حوصله و صبر زیاد آنرا درست کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه مربا به غلظت مورد نظرمان رسید و حالت آبکی نداشت، آب لیمو ترش را به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی با مربا ترکیب می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب لیمو ترش به همراه مربا یک جوش ریز بزند.

مرحله ششم

در نهایت حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم قابلمه همانجا بماند تا مربا با دمای محیط هماهنگ شود. پس از اینکه مربا به خوبی خنک شد، آنرا درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 14 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.