طرز تهیه گرده غوره، ادویه ای کاربردی به روش سالم و خانگی

طرز تهیه گرده غوره

قیمت پودر غوره خانگی طرز تهیه گرد غوره از تفاله غوره کاربرد گرد غوره پودر غوره در چه غذاهایی استفاده میشود چگونه غوره را خشک کنیم گرد غوره در چه غذاهایی استفاده میشود نی نی سایت

گرده غوره یکی از انواع طعم دهنده های سنتی ایرانی است که در انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گرده غوره در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم گرد غوره
انگور عسگری۱ کیلوگرم
نمک½ قاشق چایخوری

طرز تهیه گرده غوره

مرحله اول

برای تهیه گرد غوره ابتدا باید غوره مناسب تهیه کنیم، برای این منظور باید از غوره انگور عسکری که بدون دانه است استفاده کنیم. در ادامه غوره ها را به خوبی پاک می کنیم و قسمت های اضافی شان را جدا می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله غوره ها را با آب سرد به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شده و خشک شوند. در ادامه یک پارچه تمیز روبروی نور مستقیم آفتاب پهن می کنیم.

مرحله سوم

حالا غوره ها را روی سطح پارچه پهن می کنیم، باید غوره ها را به صورتی روی پارچه پهن کنیم که روی هم نباشد. چون ممکن است کپک بزنند. حالا بسته به قدرت نور آفتاب به مدت یک تا چند روز زمان می دهیم تا غوره ها خشک شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه غوره ها به خوبی خشک شدند، آنها را درون آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم. برای اینکه ماندگاری گرد غوره بیشتر شود، پس از پودر کردن آن می توانیم مقداری نمک هم به گرد غوره اضافه کنیم.

مرحله پنجم

حالا گرد غوره را در ظرف درب دار قرار داده و درون کابینت نگهداری می کنیم. در پایان چند نکته را خدمتتان عرض می کنیم. اول اینکه می توانیم مقداری از غوره خشک شده را به صورت سالم نگه داریم تا برای غذاهایی که نیاز به غوره کامل دارند، استفاده کنیم.

مرحله ششم

نکته دیگر اینکه می توانیم برای اینکه با سرعت بیشتری گرد غوره را آماده کنیم، غوره را روی شوفاژ یا درون فر هم خشک کنیم، البته توصیه می شود برای داشتن گرد غوره با کیفیت و سالم تر غوره ها جلوی نور آفتاب خشک شوند.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 3 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.