طرز تهیه لواشک آلو خوشمزه و سالم به روش بازاری

طرز تهیه لواشک آلو

طرز تهیه لواشک آلو قرمز طرز تهیه لواشک آلو سیاه طرز تهیه لواشک آلو سیاه و سیب طرز تهیه لواشک آلو زرد و قرمز طرز تهیه لواشک آلو قطره طلا طرز تهیه لواشک آلو قرمز بدون فر طرز تهیه لواشک آلو و زرشک فیلم طرز تهیه لواشک آلو زرد

لواشک آلو یکی از انواع خوراکی های بسیار خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که به طور معمول در فصل تابستان می شود. این خوراکی خوشمزه را می توان به صورت ترکیبی با میوه های دیگر مثل سیب، زردآلو و … نیز درست کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لواشک آلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم لواشک آلو قرمز
آلو قرمز، سیاه یا زردبه مقدار دلخواه

طرز تهیه لواشک آلو

مرحله اول

برای تهیه لواشک آلو ابتدا باید آلوی مناسب تهیه کنیم. برای این منظور به سلیقه خود می توانیم از انواع آلوها قرمز، زرد و سیاه استفاده کنیم. نکته دیگر اینکه برای لواشک نیاز نیست از آلوهای درجه یک استفاده کنیم.

مرحله دوم

به همین دلیل می تواینم از آلوهای درجه دو استفاده کنیم که کمی شل شده اند یا بیش از حد رسیده اند و له شده اند. البته این موضوع سلیقه ای می باشد و عرض این نکته به این دلیل است که لواشک به صرفه تری درست کنیم.

مرحله سوم

برای شروع ابتدا آلوها را به خوبی تمیز می کنیم و قسمت های اضافی شان را جدا می کنیم، سپس آنها را درون آبکش می ریزیم و با آب سرد به خوبی می شوییم. در ادامه هسته های درون آلوها را خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آلوهای بدون هسته را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. برای اینکه آلوها ته نگیرند یک فنجان کوچک آب به قابلمه اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که نیاز به آب زیاد نیست.

مرحله پنجم

حالا هر ۳ – ۴ دقیقه یک بار آلوها را هم می زنیم تا ته نگیرند. پس از اینکه آلوها به خوبی له شدند، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس با گوشتکوب برقی آلوها را به خوبی مخلوط می کنیم تا تبدیل به پوره شوند.

مرحله ششم

اگر گوشتکوب برقی در دسترس نبود، برای پوره کردن آلو از مخلوط کن یا حتی گوشتکوب دستی استفاده می کنیم. حالا مجددا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی درون قابلمه کشیده شود.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که هر چقدر آب آلوها بیشتر تبخیر شود، لواشک سریعتر خشک می شود ولی ممکن است حالت لاستیکی پیدا کند. نکته دیگر اینکه باید لواشک کمی آب دار باشد و بیش از حد تبخیر شدن آب باعث می شود لواشک تبدیل به رب آلو شود!

مرحله هشتم

پس از اینکه مایه لواشک حالتی شل تر از فرنی داشت، آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا یک یا چند سینی بزرگ انتخاب می کنیم و کمی آب اسپری می کنیم تا پلاستیک ها به خوبی به سینی بچسبند و جدا نشوند.

مرحله نهم

پس از اینکه روی سینی آب اسپری کردیم، یک یا چند پلاستیک فریزر را باز می کنیم و سینی را به طور کامل با پلاستیک پوشش می دهیم. در ادامه مایه لواشک را روی پلاستیک می ریزیم و آنرا به صورت یکدست پخش می کنیم.

مرحله دهم

توجه داشته باشید که نباید لایه لواشک را خیلی نازک بگیریم، چون در پایان لواشک گوشتی و با کیفتی به ما نمی دهد. در  پایان برای خشک کردن لواشک آنرا به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت جلوی نور آفتاب قرار می دهیم تا خشک شود.

نکات طرز تهیه لواشک آلو

علت کپک زدن لواشک آلو

کپک زدن لواشک آلو دلایلی متفاوتی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم. اگر مایه لواشک آبکی باشد خیلی سریع کپک می زند. اگر لواشک را در محیط مرطوب قرار دهیم ممکن است کپک بزند. دلیل دیگر اینکه، نور خورشید ضعیف باشد و لواشک مدت زیادی خشک نشده باشد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 19 شهریور 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه مربای گل قند خوشمزه و  خوشرنگ به روش زنجانی

طرز تهیه مربای گل قند خوشمزه و خوشرنگ به روش زنجانی

طرز تهیه مربای گل قند مربا یکی از شیرینیجاتی است که برای صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد. مربا معمولا از میوه های مختلف تهیه می شود. مربای گل قند، …

طرز تهیه مربای زرشک خوشمزه و مجلسی با رنگ فوق العاده

طرز تهیه مربای زرشک خوشمزه و مجلسی با رنگ فوق العاده

طرز تهیه مربای زرشک مربای زرشک یکی از انواع مرباهای خاص و بسیار خوشرنگ ایرانی است که معمولا برای صبحانه تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبسایت چی …

طرز تهیه مربای هویج با تفاله آب هویج به روش ساده خانگی

طرز تهیه مربای هویج با تفاله آب هویج به روش ساده خانگی

طرز تهیه مربای هویج با تفاله آب هویج مربای هویج با تفاله آب هویج یکی از رسپی های ساده و خوشمزه مربای هویج است که شاید ظاهرش خیلی جذاب نباشد، اما طعمش …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.