طرز تهیه لواشک بلوبری خوشمزه و سالم به روش خانگی

طرز تهیه لواشک بلوبری

لواشک بلوبری , طرز تهیه لواشک بلوبری , دستور پخت لواشک بلوبری

لواشک، یک خوراکی است که از شیره قوام آماده و غلیظ شده میوه ها بدست می ‌آید. می‌توان در صورت تمایل، مواد طعم دهنده دلخواه را به لواشک ها اضافه نمود. نمک، گلپر و جوهر لیمو از جمله این طعم دهنده ها هستند. بلوبری یکی از میوه‌ های خوشمزه ای است که بیشتر افراد تمایل دارند از آن استفاده کنند. می ‌توان این میوه خوشمزه را به تنهایی میل نمود یا از آن لواشک تهیه کرد. بلوبری یا همان زغال اخته آبی سرشار از ویتامین C، ویتامین K، منگنز و سایر آنتی اکسیدان ‌هایی است که به سلامت بدن کمک می‌ کنند. می‌توان آلو و شلیل یا هر میوه دیگری را هم برای درست کردن لواشک میوه با هم ترکیب کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لواشک بلوبری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم لواشک بلوبری
بلوبری۷۰۰ گرم
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه لواشک بلوبری

مرحله اول

برای تهیه لواشک خوشمزه و مخصوص با طعم بلوبری در ابتدای کار، بلوبری را خوب می‌شوییم و در یک قابلمه می‌ ریزیم. سپس به اندازه یک سوم لیوان روی آن آب جوش می‌ ریزیم و کمی هم نمک به آن اضافه می‌ کنیم.

مرحله دوم

سپس به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می‌ گذاریم با حرارت ملایم تا به طور کامل بپزد. در ادامه مایه لواشک را با بلندر یا گوشتکوب برقی خوب له می ‌کنیم تا یکدست شوند، سپس دوباره به مدت ۵ دقیقه روی شعله قرار می‌ دهیم.

مرحله سوم

مواد را از صافی رد می ‌کنیم و روی ظرف مد نظر که سلفون کشیده ایم، مواد را به طور یکسان پخش می ‌کنیم و جلوی نور مستقیم آفتاب می ‌گذاریم تا خشک شود. تقریبا ۲ روز طول می‌ کشد تا درست شود. ضخامت لواشک بستگی به سلیقه دارد.

مواد لازم لواشک میوه
شلیلبه میزان دلخواه
آلو زردبه میزان دلخواه
آلو قرمز (۲ نوع)به میزان دلخواه
نمکبه میزان لازم
شکر برای طعم ملس۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه لواشک میوه

مرحله اول

برای تهیه لواشک خوشمزه و مخصوص با طعم چند میوه در ابتدای کار، مقداری شلیل، آلوی زرد و دو نوع آلوی قرمز را به خوبی می‌شوییم و از وسط ۴ قسمت می ‌کنیم و هسته آنها را می ‌گیریم و در قابلمه می‌ ریزیم.

مرحله دوم

سپس روی آن مقدار کمی نمک و نصف لیوان آب جوش اضافه می ‌کنیم و تا زمانی که میوه ها کاملا له شدند، می ‌گذاریم تا به خوبی بپزند. می ‌توان برای طعم ملس شکر هم اضافه کنیم. سپس با بلندر له می کنیم.

مرحله سوم

سپس دوباره به مدت ۵ دقیقه روی حرارت می‌گذاریم تا خوب غلیظ شود. مواد را از صافی رد می ‌کنیم و روی ظرف که سلفون کشیده بودیم، به طور یکسان پخش می ‌کنیم و جلوی نور مستقیم آفتاب می ‌گذاریم.

مرحله چهارم

یک روش دیگر هم هست که می‌توان در فر لواشک را آماده کرد. سینی فر را برای مدت ۲ الی ۳ ساعت در بالاترین طبقه فر که از قبل روی کمترین دمای فر گرم شده، می‌گذاریم. دمای فر حدود ۱۲۰ الی ۱۳۰ درجه سانتی گراد انتخاب می شود.

مرحله پنجم

بعد از این مدت رنگ کناره های لواشک تیره تر شده و لواشک آب خود را از دست داده و سفت می ‌شود. در صورتی که کناره ها تیره شده بود ولی لواشک هنوز نرم بود،  فر را خاموش می‌ کنیم و به سراغ مرحله بعدی می رویم.

مرحله ششم

در این مرحله لواشک را بیرون می‌آوریم تا یکی دو ساعت بیرون بماند و بعد دوباره فر را روشن کرده و لواشک را داخل آن می ‌گذاریم. در این صورت بدون سوختن کناره ها، لواشک به صورت مرحله ای سفت می ‌شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 9 مرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه ترشی لیته لبو و بادمجان خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه ترشی لیته لبو و بادمجان خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه ترشی لیته لبو و بادمجان ترشی لیته لبو و بادمجان یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانیان است که با رسپی های متنوعی درسیت می شود، برای مشاهده …

طرز تهیه ترشی گل کلم و موسیر خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه ترشی گل کلم و موسیر خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه ترشی گل کلم و موسیر ترشی گل کلم و موسیر یکی از انواع ترشی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که بین مردم طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه ترشی سالاد فصل خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه ترشی سالاد فصل خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه ترشی سالاد فصل ترشی سالاد فصل یکی از انواع ترشی های خوشمزه ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.