طرز تهیه لازانیا گوجه فرنگی خوشمزه و سالم به روش ایتالیایی

طرز تهیه لازانیا گوجه فرنگی

لازانیا گوجه فرنگی , طرز تهیه لازانیا گوجه فرنگی , دستور پخت لازانیا با سس گوجه فرنگی

لازانیا گوجه فرنگی یکی از انواع غذاهای سنتی و اصیل ایتالیایی است که با دستورها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لازانیا گوجه فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
گوجه فرنگی۱ کیلو گرم
آرد۶۰ گرم
کره مارگارین۵۰ گرم
شیر۴۰۰ میلی لیتر
خامه۱۰۰ گرم
پنیر پارمزان۱۰۰ گرم
موزارلا۳۵۰ گرم
ریحان۱ دسته
جوز هندی، نمک و فلفلبه مقدار لازم
لازانیا۳۰۰ گرم
روغن زیتونبه مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا گوجه فرنگی

مرحله اول

برای تهیه لازانیای گوجه فرنگی خوشمزه در ابتدای کار، گوجه فرنگی ها را پوست کنده، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. برای اینکه پوست گوجه فرنگی ها به راحتی جدا شود، می توانیم آنها را چند دقیقه درون آب جوش قرار دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه روشن می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را به تابه اضافه می کنیم. پس از اینکه کره به طور کامل ذوب شد، آرد را به آن اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا خامی آرد گرفته شود.

مرحله سوم

پس از اینکه خامی آرد گرفته شد، شیر را به همراه خامه به تابه اضافه کرده و حدود ۳ دقیقه مواد را هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه پارمزان را به همراه نمک، جوز هندی و فلفل اضافه کرده و کمی هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سس را از روی حرارت کنار می گذاریم تا کمی از حرارت بیفتد. در ادامه پنیر موزارلا را به صورت تکه های کوچک یا رنده شده خرد می کنیم، سپس ریحان را به صورت نواری برش زده و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در ادامه یک ظرف مناسب فر انتخاب می کنیم و آنرا با روغن زیتون چرب می کنیم. سپس مقداری از سس را کف ظرف می ریزیم. در ادامه یک ورق لازانیا روی سس قرار می دهیم، سپس یک ردیف گوجه فرنگی روی آن قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا مقداری ریحان و پنیر موزارلا روی مواد می ریزیم. در ادامه مواد را به همین تریبت به صورت لایه ای درون ظرف قرار می دهیم. لایه آخر باید ورق لازانیا باشد که باقیمانده سس و پنیر موزارلا را روی آن می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله ظرف را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم لازانیا به مدت ۴۰ دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم تا پنیر روی لازانیا طلایی شود، سپس از فر خارج کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 21 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.