طرز تهیه لازانیا میگو خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه لازانیا میگو

لازانیا میگو , طرز تهیه لازانیا میگو , دستور پخت لازانیا میگو

لازانیا یکی از غذاهای هم خانواده پاستا و ماکارونی است که اصالت آن به ایتالیا بر می گردد. لازانیا به صورت لایه ای از لازانیا، مایه گوشتی یا سبزیجات، سس بشامل و پنیر پیتزا تشکیل می شود. مایه بین لازانیا می توان از هر نوع گوشت و سبزیجاتی که بخواهیم استفاده کرد. به همین دلیل لازانیا تنوع زیادی دارد. یکی از این لازانیا ها، لازانیا میگو است که یک غذای دریایی خوشمزه و خاص نیز محسوب می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لازانیا میگو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم لازانیا میگو
پیاز بزرگ۱ عدد
ورقه لازانیا۵۰۰ گرم
میگو پاک شده۵۰۰ گرم
کنسرو ذرت۱ قوطی
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
پودر سیر و پودر آویشن۱ قاشق غذا خوری از هر کدام
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زردچوبهبه میزان لازم
روغن زیتون یا روغن مایع۴ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا۵۰۰ گرم

طرز تهیه لازانیا میگو

مرحله اول

برای تهیه لزانیای خوشمزه و مخصوص با میگو در ابتدای کار، پیاز ها را شسته و پوست می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب را با مقداری روغن مایع روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

مرحله دوم

پیاز را همراه با زردچوبه تفت می دهیم تا طلایی شود. سپس به آن میگو ها را اضافه کرده و با حرارت بالا ۵ دقیقه تفت می دهیم. سپس قارچ ها ی خرد شده را به آن اضافه کرده و با همان حرارت بالا اجازه می دهیم تا آّبش کشیده شود.

مرحله سوم

در آخر ذرت را داخل آن می ریزیم و همراه با ادویه ها و رب گوجه فرنگی یک تفت مختصری به آن می دهیم و زیر حرارت را خاموش می کنیم. مواد داخل لازانیا آماده است. حالا یک قابلمه آب و نمک و کمی روغن زیتون را روی حرارت قرار می دهیم تا جوش آید.

مرحله چهارم

وقتی که آب شروع به جوشیدن کرد، ورقه های لازانیا را داخل آن ریخته و زمانی که ورقه ها نرم شد، آبکش می کنیم. حالا ظرف مخصوص فر را کمی چرب کرده و یک لایه ورقه لازانیا قرار می دهیم. یک لایه مواد گوشتی و یک لایه پنیر پیتزا می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله دوباره یک ردیف دیگر لازانیا می چینیم. توجه داشته باشید که لازانیا ها را یک ردیف افقی و یک ردیف عمودی می چینیم که موقع سرو لازانیا ها از هم وا نرود. همینطور ادامه می دهیم تا ظرف پر شود. ردیف آخر پنیر پیتزا می ریزیم.

مرحله ششم

در مرحله پایانی ظرف لازانیا را به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و حدودا ۱۰ دقیقه آخر هم گریل را روشن می کنیم تا روی آن هم برشته شود. سپس لازانیا پخته شده را در همان ظرف سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 2 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.