طرز تهیه مربای هلو خوشمزه و مجلسی به روش خانگی

طرز تهیه مربای هلو

طرز تهیه مربای هلو درسته مجلسی به زبان فارسی با پوست در خانه

مربا یکی از شیرینیجاتی است که برای صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد. مربا معمولا از میوه های مختلف تهیه می شود. مربای هلو، از میوه درخت هلو استفاده می شود. فقط کافی است هلو و شکر را با هم مخلوط کرده و بعد از استراحت، بپزیم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای هلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای هلو
هلویک و نیم کیلو گرم
شکر۸۰۰ گرم
وانیلکمی
جوهر لیموکمی

طرز تهیه مربای هلو

مرحله اول

برای تهیه مربای خوشمزه و مجلسی با هلو در ابتدای کار، هلو را پوست گرفته و به تکه های دلخواه خرد می کنیم. هلوها نباید زیاد نازک و ریز خرد شود. هلو ها را درون یک قابلمه می ریزیم و مقداری شکر روی آن می پاشیم.

مرحله دوم

سپس حدود ۳ الی ۴ ساعت زمان می دهیم تا آب بیندازد، نیازی به زمان بیشتر ندارد. سپس روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. کف اولیه مربا را از روی آن جمع کرده و می گیریم. سپس حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا مربا جا بیفتد.

مرحله سوم

وقتی که داخل تکه های هلو حباب دیده شد، مربا رو به آماده شدن است. در آخر وانیل و جوهر لیمو را اضافه کرده و حرارت را خاموش می کنیم. مربا را می گذاریم تا خنک شود و شیره را به خود جذب کند خوشرنگ شود.

مرحله چهارم

می توان برای دو رنگ شدن از مقداری زعفران نیز استفاده کرد. از پوست هلو به عنوان تزیین می توان استفاده کرد. برای این کار، پوست هلو ها را در ابتدای کار با هلو شکر می خوابانیم. اگر شیره مربا زیاد بود می توان آن را شربت کرد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 3 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.