خواص هلو، 9 مورد از خواص و مضرات دارویی مصرف هلو

خواص هلو

خواص هلو در طب سنتی مضرات خشک شده درمانی سرکه هلو در بدنسازی طبع هلو لواشک هلو کمپوت هلو

هلو یکی از محبوب ترین میوه های موجود در جهان است که خواص درمان بسیاری برای سلامتی بدن دارد، برای آشنایی بیشتر با مضرات و خواص هلو در ادامه با چیشی همراه باشید.

خاصیت های هلو

پیشگیری از آلزایمر

توصیه می شود که اگر می خواهید از سلامت مغز خود محافظت کنید از مواد غذایی دارای فولات استفاده کنید. هلو یکی از میوه هایی است که سرشار از فولات می باشد و به همین دلیل علاوه بر محافظت از سلامت مغز، خطر ابتلا به بیماری های شناختی مثل آلزایمر را نیز کاهش می دهد.

خواص ضد سرطانی

هلو یکی از میوه هایی است که خواص ضد سرطانی بسیار قوی دارد. هلو به دلیل اینکه حاوی مقادیر غنی از اسید کافئیک، اسید کلرژونیک، نوکلئیک و انواع پلی فنل ها می باشد می تواند با سلول های سرطانی مبارزه کند.

سلامت چشم

هلو یکی از میوه هایی محسوب می شود که برای سلامت چشم ها و تقویت بینایی بسیار مناسب است. هلو حاوی مقادیر غنی از آنزیم های لوتیئن و زاکسنتین می باشد و به همین دلیل می تواند علاوه بر کاهش خطر بیماری های چشمی،  از شبکیه چشم هم در مقابل آیب هاب احتمالی از نور شدید محافظت کند.

سلامت قلب

مصرف هلو به دلیل وجود مواد مغذی موجود در این میوه برای سلامتی قلب بسیار مفید است. هلو حاوی مقادیر غنی از ویتامین C، فیبر و پتاسیم می باشد و به همین دلیل علاوه بر اینکه کلسترول بد خون را کاهش می دهد، به کاهش فشار خون بالا نیز کمک می کند.

مفید برای کودکان

هلو از میوه هایی است که به دلیل وجود انواع ویتامین ها و مواد مغذی حتما باید در رژیم غذایی کودکان قرار بگیرد. مصرف هلو در کودکان علاوه بر اینکه سیستم ایمنی بدن را قوی می سازد می تواند باعث تقویت بینایی نیز شود.

یکی دیگر از خاصیت های مهم هلو برای کودکان وجود فیبر غنی است که از مشکلات گوارشی جلوگیری می کند و هضم را آسانتر می کند. از خواص دیگر هلو برای کودکان می توان به آبرسانی به بدن اشاره کرد که حتی نوزادان هم می توانن با مشورت پزشک از این خاصیت هلو استفاده کنند.

درمان کم خونی

هلو یکی از میوه های خون ساز است که به درمان کم خونی هم می تواند کمک کند. هلو حاوی مقادیر غنی از ویتامین C و آهن می باشد که به همین دلیل می تواند به بهبود روند خون رسانی و افزایش تولید گلبول های قرمز کمک کند.

سلامت دستگاه گوارش

هلو علاوه بر اینکه باعث پاک سازی و سم زدایی بدن می شود، می تواند به بهبود هضم و سلامت کلی دستگاه گوارش نیز کمک کند. کسانی که در عملکرد هضم مشکل دارند توصیه می شود از هلو در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

سم زدایی بدن

جالب است بدانید که هلو به عنوان یکی از مهم ترین میوه ها برای سم زدایی بدن شناخته می شود. طبق مطالعات انجام شده هلو حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند ویتامین A، C، E و سلنیوم می باشد و به همین دلیل می تواند در روند سم زدایی بدن بسیار موثر عمل کند.

زیان های هلو

سرطان در مردان

طبق نتایج برخی مطالعات مشخص شده ات که مصرف میوه ها و سبزیجاتی که دارای رنگ های زرد و نارنجی هستند می تواند باعث افزایش خطر سرطان سرطان روده بزرگ در مردان شود. این نتایج به طور کامل قطعی نشده است اما بهتر است آقایان در مصرف هلو زیاده روی نکنند.

دسته بندی: خواص مواد غذایی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 28 تیر 1400
توجه : مطالب این بخش تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.