طرز تهیه سس مرینیت مرغ و طعم دار کردن حرفه ای گوشت مرغ

طرز تهیه سس مرینیت مرغ

سس مرینیت مرغ , طرز تهیه سس مرینیت مرغ , دستور تهیه سس مرینیت مرغ

سس یکی از مهم ترین چاشنی هایی است که در تهیه غذا و سرو آن به ما کمک می کند. سس ها بیشتر برای روی غذا و روی سالاد مورد استفاده قرار می گیرند. برای تهیه مرغ و جوجه کباب از سس ها و مواد مختلف برای مزه دار و مرینیت کردن مرغ استفاده می شود. یکی از این سس ها را در دستور زیر بیان می کنیم. این سس باث سبک و خوشمزه شدن مرغ می شود. خواباندن مرغ در شیر نیز علاوه بر این که بوی بد مرغ را می گیرد، بافت آن را ملایم و طعم خوبی به مرغ می دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس مرینیت مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سس مرینیت مرغ
مرغ۴ عدد ران
شیر۲ فنجان
ماست۴ قاشق غذا خوری
سس مایونز۲ قاشق غذا خوری
عسل۱ قاشق غذا خوری
لیمو۱ قاشق غذا خوری
روغن نباتی۴٫۵ قاشق غذا خوری
چیلی و فلفل سیاه و آویشن و زردچوبه۱ قاشق چای خوری از هر کدام
فلفل قرمز آسیاب شده۱ قاشق چای خوری
نمک۲ قاشق چای خوری
سیب زمینی۶ عدد
آویشن۱ قاشق چای خوری
روغن مایعبه مقدار لازم

طرز تهیه سس مرینیت مرغ

مرحله اول

برای تهیه سس خوشمزه برای طعم دار کردن گوشت مرغ در ابتدای کار، مرغ ها را شسته و روی آن شیارهایی ایجاد می کنیم. بهتر است مرغ ها با پوست باشد. سپس درون یک کاسه می ریزیم. شیر را به آن اضافه کرده و روی آن را سلفون می کشیم.

مرحله دوم

سپس درون یخچال می گذاریم تا استراحت کند. سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم و درشت درشت خرد می کنیم. درون یک کاسه می ریزیم. آویشن و ۱ قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا سیب زمینی ها کامل مزه دار شود.

مرحله سوم

یک کاسه برداشته و ماست و سس مایونز و عسل و آبلیمو را درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس روغن و ادویه ها و فلفل قرمز را به آن اضافه می کنیم. ۱ قاشق چای خوری نمک نیز اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مرغ ها را از شیر خارج کرده و یکی یکی درون سسر قرار می دهیم و با فرچه روی مرغ ها را به سس آغشته می کنیم. کف سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس کف آن را با روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله پنجم

سپس مرغ ها و سیب زمینی ها را کنار هم درون سینی می چینیم. در ادامه درون فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است قرار می دهیم تا مرغ ها پخته و برشته شود. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 13 تیر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کنسرو ذرت خوشمزه و مخصوص به همراه روش نگهداری

طرز تهیه کنسرو ذرت خوشمزه و مخصوص به همراه روش نگهداری

طرز تهیه کنسرو ذرت کنسرو ذرت یکی از انواع کنسروهای پر مصرف و محبوب میان بانوان ایرانی است که با این آموزش می توانید آنرا در منزل تهیه کنید، برای مشاهده این …

طرز تهیه ادویه گرام ماسالا خانگی و سالم به روش سنتی هندی

طرز تهیه ادویه گرام ماسالا خانگی و سالم به روش سنتی هندی

طرز تهیه ادویه گرام ماسالا ادویه گرام ماسالا یکی از انواع ادویه های ترکیب هندی است که در غذاهای زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با …

طرز تهیه سس پستو قرمز خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه سس پستو قرمز خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه سس پستو قرمز سس پستوی قرمز یکی از انواع سس های پرطرفدار و خوشمزه بین المللی است که معمولا در کنار غذاهای فست فودی سرو می شود، برای مشاهده آموزش …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.