طرز تهیه خورش بامیه با سبزی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه خورش بامیه با سبزی

طرز تهیه خورش بامیه با سبزی , دستور پخت خورش بامیه با سبزی

خورش بامیه با سبزی شباهت زیادی به قورمه سبزی دارد، این خورش یک رسپی دیگر هم دارد که بدون سبزی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش بامیه با سبزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۵ تا ۷ نفر
بامیهنیم کیلو گرم
گوشت گوسفندی یا گوساله۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم
سبزی نعنا جعفری سرخ شده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
لیمو عمانی۳ تا ۵ عدد
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زردچوبه و زنجبیلبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش بامیه با سبزی

مرحله اول

در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک قابلمه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله دوم

سپس سیر رنده شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر و بوی آن خارج شود. گوشت را اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب گوشت کشیده شود و رنگ آن تغییر کند. زردچوبه را نیز اضافه کرده و به همراه گوشت تفت کوتاهی می دهیم.

مرحله سوم

سپس فلفل قرمز و سیاه و مقداری رنجبیل را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا گوشت طعم بگیرد. سپس دو کاسه آبگوشتی آب داغ یا ولرم را به گوشت ها اضافه کرده و اجازه می دهیم تا به نقطه جوش برسد.

مرحله چهارم

سپس سبزی نعنا و جعفری را که خرد کرده و در یک تابه با کمی روغن تفت داده ایم تا کامل سرخ شود، را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم تا خورش با شعله ملایم برای چند ساعت بپزد و گوشت کامل پخته شود.

مرحله پنجم

می توان تمام مراحل فوق را در زود پز انجام داد و زمان پخت گوشت را به ۱ ساعت کاهش داد اما گوشتی که در قابلمه پخته می شود مزه بهتری نسبت به گوشت درون زودپز دارد. حالا بامیه ها را پاک می کنیم.

مرحله ششم

ته بامیه را به مقداری جدا می کنیم که بامیه زخمی یا باز نشود وگرنه خورش لزج می شود. بعد از آن بامیه ها را شسته و کنار می گذاریم تا آب اضافه آن خارج شود. سپس یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله هفتم

سپس بامیه ها را درون آن می ریزیم و با حرارت متوسط رو به بالا، تفت می دهیم به طوری که بامیه ها کامل تغییر رنگ پیدا کند و به طور کامل سرخ شود. تفت دادن بامیه ها حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید که هرچه بامیه ها بیشتر سرخ شود خوشمزه تر است اما املاح معدنی و خواص آن کاهش می یابد بامیه سرخ شده را به خورش اضافه کرده و در صورت نیاز کمی دیگر آب جوش به آن اضافه می کنیم.

مرحله نهم

سپس می گذاریم خورش با شعله ملایم و درب بسته حدود ۱ ساعت، بپزد و به غلظت دلخواه برسد. لیمو عمانی و نمک خورش را هم اضافه کرده و بعد از پخت لیمو و جا افتادن خورش، شعله را خاموش می کنیم و به همراه برنج زعفرانی آن را سرو می کنیم

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 13 اسفند 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه املت شاپوری خوشمزه و مخصوص به روش رشتی

طرز تهیه املت شاپوری خوشمزه و مخصوص به روش رشتی

طرز تهیه املت شاپوری املت شاپوری که با نام املت لوبیا هم شناخته می شود یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. …

طرز تهیه ناگت مرغ خوشمزه و مخصوص پفکی به روش بازاری

طرز تهیه ناگت مرغ خوشمزه و مخصوص پفکی به روش بازاری

طرز تهیه ناگت مرغ ناگت مرغ یکی از غذاهای فوری و بسیار خوشمزه بین المللی است که با گوشت مرغ تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی …

طرز تهیه سیب زمینی کره ای مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه سیب زمینی کره ای مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه سیب زمینی کره ای سیب زمینی کره ای یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.