طرز تهیه مربای آناناس خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه مربای آناناس

طرز تهیه مربای آناناس با کمپوت مجلسی

مربا یکی از شیرینیجاتی است که برای صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد. مربا معمولا از میوه های مختلف تهیه می شود. مربای آناناس از میوه آناناس استفاده می شود. فقط کافی است آناناس ها را پوست کنده و مغز سفت آن را جدا کنیم و با آب و شکر بپزیم. می توان مربای آناناس را از کمپوست آناناس نیز تهیه نمود اما میزان شکر مورد استفاده نصف می شود. این مربا بسیار خوشمزه و خوش عطر است که طعم ملسی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای آناناس در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای آناناس
آناناس متوسط۱ عدد
شکر۵۰۰ گرم
لیمو ترش۱ عدد
آبدو لیوان

طرز تهیه مربای آناناس

مرحله اول

برای تهیه مربای خوشمزه و مخصوص آناناس در ابتدای کار، پوست آناناس را به آرامی با یک چاقوی تیز جدا می کنیم. قسمت های تیره روی پوست را می گیریم و به چهار قسمت تقسیم می کنیم. مغز سفت آن را برش زده و جدا می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آناناس را به صورت نگینی ریز خرد کرده و آناناس خرد شده را وزن می کنیم. برای نیم کیلو آناناس خالص حدود ۴۰۰ گرم شکر کافی است. اما اگر میوه خیلی ترش بود میزان شکر را تا ۵۰۰ گرم نیز می توان اضافه کرد.

مرحله سوم

در این مرحله آناناس خرد شده را درون یک قابلمه می ریزیم. سپس دو لیوان آب به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم تا آب به طور کامل به جوش آید. در ادامه حرارت را ملایم تر کرده تا آناناس ها به طور کامل پخته و نرم شوند.

مرحله چهارم

به طور معمول آناناس باید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشد. سپس شکر و آب لیمو تازه را به آن اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا مجددا مربا به جوش آید. سپس حرارت را ملایم کرده و حدود ۴۵ دقیقه می گذاریم تا مربا بپزد.

مرحله پنجم

در آخر دمای شهد باید به ۹۰ تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد برسد. زیر قابلمه را خاموش کرده و اجازه می دهیم تا مربا در همان قابلمه خنک شود. شیشه مربا را در آّب جوش ۵ دقیقه می جوشانیم و روی حوله تمیز می گذاریم تا آب اضافی آن برود.

مرحله ششم

مربا را در شیشه می ریزیم و درب آن را می بندیم و در یخچال یا فریزر نگه داری می کنیم. می توان به جای آب لیمو از ۱ قاشق چای خوری پکتین استفاده کرد. از کمپوت اناناس می توان مربا تهیه کرد اما چون شیرین است میزان شکر مورد استفاده نصف می شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 19 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.