طرز تهیه بیسکوییت سابله ساده و خوشمزه به روش فرانسوی

طرز تهیه بیسکوییت سابله

طرز تهیه بیسکوییت سابله , دستور پخت بیسکوییت سابله

بیسکوییت سابله یک نوع بیسکوییت ساده و در عین حال خوشمزه است. این بیسکوییت را به راحتی در فر خانگی می توان طبخ کرد و نیاز به دستگاه خاصی ندارد. بیسکوییت ها را بعد از این که آماده شد، در ظرف در داری می ریزیم و در یخچال نگه داری می کنیم. این بیسکوییت کم شیرین است که می تواند به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه برای کودکان و نوجوانان توصیه شود. می توان از شکلات صبحانه برای بین بیسکوییت ها استفاده کرد یا از شکلات ذوب شده برای تزیین روی بیسکویت استفاده کنیم که کاملا دلخواه است، برای مشاهده آموزش طرز تهیه بیسکوییت سابله در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکوییت سابله
کره۲۵۰ گرم
روغننصف پیمانه
نشاستهنصف پیمانه
شکرنصف پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیلمقداری
آردبه میزان لازم
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه بیسکوییت سابله

مرحله اول

برای تهیه بیسکوییت سابله در ابتدای کار، یک کاسه مناسب بر می داریم. سپس تخم مرغ را درون آن می شکنیم و به همراه یک زرده و وانیل و شکر هم اضافه کرده و با چنگال به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شود.

مرحله دوم

سپس کره که از قبل بیرون گذاشتیم و نرم شده است را به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا به قوام بیاید و مانند خامه فرم گرفته شود. در ادامه، روغن را اضافه می کنیم و هم می زنیم. سپس بکینگ پودر و آرد را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله نشاسته هم یک یا دو مرتبه الک کرده و اضافه می کنیم. در ادامه به صورت مدام مخلوط می کنیم و آرد را انقدر اضافه می کنیم تا یک خمیر نرم بدست آید. خمیر را در دمای محیط می گذاریم تا نیم ساعت استراحت کند.

مرحله چهارم

در این مرحله آن را بین دو تا نایلون قرار داده و با وردنه آن را به صورت کاملا یکدست، به ضخامت ۳ میلی متر پهن می کنیم. پس از اینکه خمیر را پهن کردیم، آنرا با کاتر دلخواه آن را برش می زنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی کاغذ روغنی را با کمی روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه بیسکوییت ها را با کمی فاصله روی کاغذ روغنی در سینی می چینیم. سینی فر را درون فر قرار داده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد می پزیم.

مرحله ششم

در این مرحله باید احتیاط کنیم تا بیسکوییت ها نسوزد. وقتی که بیسکوییت ها پخته شد، و روی آن قهوه ای کمرنگ شد، آن را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا به طور کامل خنک شود. سپس از روی کاغذ روغنی جدا می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 19 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.