طرز تهیه خورش کدو مسما خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

طرز تهیه خورش کدو مسما

طرز تهیه خورش کدو مسما خوشمزه با گوشت مرغ

این خورش، یک خورش ایرانی است که از گوشت و کدو تهیه می شود. در این خورش از گوشت گوسفندی استفاده می شود که طعم فوق العاده ای به خورش می دهد. وجود کدو در این خورش، بافت و رنگ خوبی به خورش می دهد. این نکته قابل ذکر است که در این خورش، گوشت و کدو به طور جدا گانه پخته می شوند، بنابراین مزه گوشت عوض نمی شود و خورش مزه بهتری می گیرد.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۱ عدد
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
زردچوبه و ادویه کاریبه میزان لازم
نمک و فلفلبه مقدار کافی
چوب دارچین۱ تکه
کدو۴ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
غوره۱ پیاله
عصاره گوشت۱ عدد
رب۲ قاشق غذا خوری

دستور پخت خورش کدو مسما

مرحله اول

برای تهیه خورش کدوی مجلسی در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی خرد می کنیم. یک قابلمه بر می داریم. کمی روغن درون آن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله دوم

سپس پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. در ادامه گوشت گوسفندی را به قطعات خورشتی تقسیم می کنیم و به پیازها اضافه می کنیم تا تفت بخورد و رنگ آن به طور کامل عوض شود.

مرحله سوم

در این مرحله ادویه های دلخواه خود را به همراه زردچوبه و فلفل به گوشت اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس چوب دارچین و کمی نمک می زنیم و کمی آب جوش به آن اضافه کرده، درب قابلمه را می بندیم تا با شعله کم آرام آرام بپزد.

مرحله چهارم

در این فاصله کدو سبز ها را شسته و پوست آن را به صورت راه راه یا کامل می گیریم. سپس کمی روی آن نمک می زنیم. یک قابلمه کوچک بر می داریم. کمی روغن درون آن می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا داغ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله کدو ها را درون قابلمه می ریزیم و درب آن را می بندیم تا با درب بسته سرخ و مغز پخت شود. سپس کدو ها را از قابلمه خارج می کنیم. رب گوجه را درون همان قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا رنگ باز کند.

مرحله ششم

وقتی که گوشت نیم پز شد، مقداری از رب تفت داده شده را به گوشت اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا بپزد. کدو ها را به بقیه رب اضافه می کنیم. گوجه ها را شسته و خرد می کنیم و به کدو ها اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

غوره و عصاره گوشت را به آن اضافه کرده و کمی آب می ریزیم و اجازه می دهیم تا نیم ساعت با شعله کم بپزد. وقتی که گوشت و کدو ها جداگانه پخته شد، درون ظرف سرو با هم مخلوط می کنیم و در کنار برنج سرو می کنیم. می توان به جای غوره از آب غوره استفاده کرد.

مرحله هشتم

همچنین به جای عصاره گوشت در مرحله پخت کدوها، می توان کمی از آّب گوشت در حال پخت را به آن اضافه کرد. در این صورت نیاز است که میزان نمک آن را اندازه بگیریم و در صورتی که نمک آن کم است، به آن اضافه کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 11 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه قیمه کورگ خوشمزه و ساده به روش کردی

طرز تهیه قیمه کورگ خوشمزه و ساده به روش کردی

طرز تهیه قیمه کورگ قیمه کورگ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی کشورمان است که اصالت آن به شهر سنندج بر می گردد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه نان هندی ساده و خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه نان هندی ساده و خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه نان هندی نان هندی یکی از انواع نان های سنتی و خوشمزه کشور هند است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه پاستا آرابیتا خوشمزه ایتالیایی با سس گوجه فرنگی

طرز تهیه پاستا آرابیتا خوشمزه ایتالیایی با سس گوجه فرنگی

طرز تهیه پاستا آرابیتا پاستا آرابیتا یکی از انواع غذاهیا خوشمزه بین المللی است که مانند دیگر پاستاها اصالتی ایتالیایی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.