طرز تهیه خورش کدو بادمجان خوشمزه و مجلسی با گوشت قلقلی

طرز تهیه خورش کدو بادمجان

طرز تهیه خورش کدو بادمجان مجلسی با غوره با گوشت چرخ کرده بدون گوشت رژیمی

این خورش، یک خورش ایرانی است که از بادمجان و کدو تهیه می شود. از آن جا که بعضی افراد کدو را دوست ندارند با ترکیب بادمجان، طعم خوبی ایجاد می کند. در این خورش از گوشت قلقلی استفاده شده است که زمان طبخ آن را کاهش می دهد. این خورش را با برنج ساده یا زعفرانی سرو می کنند اما می توان کمی غلیظ تر تهیه نمود و به عنوان خوراک با نان سرو نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان و کدومجموعا ۶ عدد
پیاز۲ عدد متوسط
زردچوبه و پودر پاپریکابه مقدار لازم
رب گوجه۲ قاشق غذا خوری
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

دستور پخت خورش کدو بادمجان

مرحله اول

برای تهیه خورش کدو و بادمجان مجلسی ابتدا کدو و بادمجان ها را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم. یک تابه بر می داریم و با روغن می گذاریم تا داغ شود. سپس بادمجان ها و کدو ها را سرخ می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک عدد پیاز را به خوبی شسته و پوست می کنیم. سپس با رنده ریز آن را رنده می کنیم. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن، روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را درون آن تفت می دهیم تا طلایی شود.

مرحله سوم

در این مرحله زردچوبه و پودر پاپریکا را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. رب گوجه را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ باز کند. سپس کمی آب درون آن می ریزیم و می گذاریم تا بجوشد.

مرحله چهارم

وقتی آب جوشید، کدو و بادمجان های سرخ شده را به آرامی به ظرف اضافه می کنیم. درب ظرف را می بندیم و می گذاریم تا بپزد. یک عدد پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس با رنده ریز رنده می کنیم و آب آن را می گیریم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز ها را درون یک کاسه می ریزیم. گوشت چرخ کرده را هم به آن اضافه می کنیم. نمک و پودر پاپریکا و پودر فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم. آرد نخود را با آن مخلوط کرده و ورز می دهیم تا یکدست مخلوط شود.

مرحله ششم

سپس مواد را به شکل قلقلی در می آوریم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. گوشت های قلقلی را درون تابه با شعله کم سرخ می کنیم تا مغز پخت شود. یک ربع آخر به خورش اضافه می کنیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 24 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.