طرز تهیه خورش کدو حلوایی خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

طرز تهیه خورش کدو حلوایی

طرز تهیه خورش کدو حلوایی بوشهری با گوشت چرخ کرده با گوشت مرغ با رب انار گیلانی ساناز سانیا با غوره o va n pg hdd

خورش کدو حلوایی یکی از انواع خورش های خوشمزه و مخصوص ایرانی است که معمولا در شب یلدا پخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
کدو حلوایی۱ عدد کوچک
رب نارنج½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت خورش کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه خورش کدو حلوایی خوشمزه ابتدا پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن مایع داخل قابلمه ای که برای پخت خورش در نظر گرفته ایم تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود و تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم و در حد یک تا دو دقیقه تفت می دهیم تا پیاز با ادویه ها به طور کامل مخلوط شود. در ادامه گوشت خورشتی را به صورت مکعبی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت خورشتی را چند دقیقه تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد و کمی سرخ شود، سپس رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا علاوه بر اینکه طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود، خوشرنگ نیز شود.

مرحله چهارم

حالا ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب سریعتر به جوش بیاید. پس از اینکه آب درون قابلمه به جوش آمد، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و اجازه می دهیم گوشت با حرارت ملایم به طور کامل بپزد.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست کدو را جدا می کنیم، سپس گوشت کدو را به صورت مکعبی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا کدو ها کاملا سرخ شوند. سرخ کردن کدوها باعث می شود که هنگام اضافه کردن به خورش له نشوند.

مرحله ششم

برای بهتر شدن طعم کدوها می توانیم ۱ قاشق چایخوری دارچین نیز به کدوها اضافه کنیم. پس از اینکه پخت گوشت خورشتی به پایان رسید، کدوهای سرخ شده را به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد.

مرحله هفتم

۱۵ دقیقه بعد از اینکه کدو حلوایی را به خورش اضافه کردیم، رب نارنج را به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه بعد از اینکه رب نارنج با خورش ترکیب شد، خورش را سرو می کنیم. در صورتی که رب نارنج در دسترس نداستیم می توانیم از رب غوره استفاده کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 5 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.