طرز تهیه کیک مکرون خوشمزه و مخصوص با طعم نارگیلی

طرز تهیه کیک مکرون

طرز تهیه کیک مکرون , دستور پخت کیک مکرون نارگیلی

کیک مکرون یک کیک خاص با پودر نارگیل است. این کیک در دو مرحله طبخ می شود. در مرحله اول کیک پایه است که در فر پخته می شود. در این کیک از پودر نارگیل استفاده می شود که بسیار مقوی و خوشمزه است. مرحله دوم، رویه کیک است که در آن نیز از پودر نارگیل و سفیده تخم مرغ استفاده شده است. کمی روی گاز، رویه را می پزند، سپس روی کیک می ریزند و مجددا داخل فر رویه هم پخته می شود. این کیک به دلیل رویه طلایی که دارد، نیاز به تزیین خاصی ندارد و به عنوان کیک صبحانه یا عصرانه می توان استفاده نمود. همچنین این کیک را می توان به عنوان یکی از کیک های کافی شاپی در کافی شاپ ها تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مکرون در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک مکرون
تخم مرغ۱ عدد
زرده تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ پیمانه
وانیلکمی
پودر نارگیل چرب۱ پیمانه
روغن مایعسه چهارم پیمانه
شیر۱ پیمانه
سرکه سفید۱ قاشق غذا خوری
آرد۲ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
نمک۱ پنس
مواد رویه
سفیده تخم مرغ۲ عدد
پودر نارگیلدو سوم پیمانه
شکرنصف پیمانه
آبلیمو۱ قاشق غذا خوری
بکینگ پودریک چهارم قاشق چای خوری
روغن مایع۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک مکرون

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه و مجلسی مکرون با طعم نارگیلی در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم. شیر گرم را درون آن می ریزیم. سپس سرکه را به آن اضافه می کنیم و همانجا می گذاریم استراحت کند. کاسه نباید تکان بخورد.

مرحله دوم

یک ربع ساعت در محیط می ماند تا شیر حالت بریده بریده پیدا کند. این همان باترمیلک است که برای پف کردن کیک از آن استفاده می شود. در ادامه یک کاسه دیگر بر می داریم. حالا تخم مرغ و دو تا زرده ها را درون آن می ریزیم.

مرحله سوم

سپس شکر و وانیل را به آن اضافه کرده و با دور تند مخلوط کن می زنیم تا حجیم شود و رنگ آن روشن و کرمی شود. سپس باترمیلک را به آن اضافه کرده و با دور کند می زنیم. سپس روغن هم اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله، پودر نارگیل چرب را کم کم به مواد اضافه کرده و با دور کند می زنیم. باید پودر نارگیل در چند مرحله اضافه شود. در آخر آرد و بکینگ پودر و نمک را کم کم اضافه کرده و مجددا با دور کند همزن می زنیم در حدی که مخلوط یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰دقیقه روشن می کنیم تا گرم شود. قالب با قطر ۲۰ سانتی متر را بر می داریم. کف آن را کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس مواد کیک را داخل آن به آرامی می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را درون فر با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا کیک به مدت ۳۰ دقیقه به طور کامل بپزد. برای اینکه پس از اینکه کیک اماده شد معطل نشویم، در زمانی که کیک در حال پخت است، مواد رویه آن را آماده می کنیم.

مرحله هفتم

برای این کار سفیده تخم مرغ و پودر نارگیل و شکر و آبلیمو و بکینگ پودر و روغن مایع را درون غذا ساز یا مخلوط کن می ریزیم. درب آن را می بندیم و اجازه می دهیم به خوبی میکس شود. سپس مواد میکس شده را درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و شعله گاز را خیلی کم می کنیم. در ادامه حدود ۱۰ دقیقه به مواد حرارت می دهیم. وقتی مواد روی حرارت است، به صورت مرتب آنرا هم می زنیم تا مواد داخل قابلمه داغ شود.

مرحله نهم

توجه داشته باشید که مواد باید به اندازه ای داغ شود که وقتی انگشت می زنیم داغ باشد اما دست نسوزد. در ادامه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. بعد از پخت کیک، آن را از فر خارج می کنیم. سپس کیک را از قالب خارج می کنیم.

مرحله دهم

و روی آن را یک لایه برش می زنیم تا وقتی مواد رویه را می ریزیم چسبندگی کافی را داشته باشد. سپس مواد رویه را با استفاده از قیف روی کیک می ریزیم و با لیسک چرب، روی آن را صاف می کنیم و مجددا ۱۰ دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا رویه آن هم پخته و طلایی شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 6 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.