طرز تهیه کیک بادام خوشمزه و ساده با ظاهر خاص و مجلسی

طرز تهیه کیک بادام

طرز تهیه کیک بادام ساده کتویی , تزیین کیک با خلال بادام رژیمی , کیک بادام بدون فر شف طیبه

کیک بادام یکی از کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا به عنوان عصرانه سرو می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با مجله تفریحی چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک ساده اسفنجی خوشمزه و خانگی با توستر یا فر

مواد لازم کیک بادامی
پرک بادام۳ قاشق غذاخوری
پودر بادام درختی۱۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
کره۲۰۰ گرم
آرد سفید۱۷۰ گرم
شکر۱۵۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

دستور پخت کیک بادامی

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل به مدت ۱۰ دقیقه با همزن می زنیم تا حجیم و کرم رنگ شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک مخلوط کرده و سه مرتبه الک می کنیم. حالا آرد را در سه مرحله به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

همزن را کنار می گذاریم و با لیسک مواد را به صورت دورانی از پایین به بالا مخلوط می کنیم تا پف تخم مرغ ها نخوابد. در ادامه پودر بادام و کره ذوب شده را به مواد اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا اینکه کمی چرب و آرد پاشی می کنیمف سپس مایه کیک را داخل قالب می ریزیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک دارچینی رژیمی و خوشمزه با کشمش به روش قنادی

مرحله چهارم

قالب را چند مرتبه به سطح کار می کوبیم تا حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا خلال بادام یا پرک بادام را کمی آردی می کنیم و روی مایه کیک به سلیقه خود می چینیم، سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک اماده شود.

مرحله پنجم

نسبت به قطر قالب مان حدود ۰ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است تا کیک بپزد. پس از اینکه کی اماده شد انرا از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد و خنک شود. در پایان کیک را به سلیقه خود برش می زنیم و به همراه چای سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 24 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/matbakhemaham

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.