طرز تهیه کیک هلو ساده و خوشمزه ایتالیایی با سس مخصوص

طرز تهیه کیک هلو

طرز تهیه کیک هلو ساده پای هلو بدون فر با ماست برگردان خانگی انجیری هانی شف وارونه 

کیک هلو یکی از انواع کیک های تابستانی خوشمزه و پر طرفدار در سراسر جهان است، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک لیمویی خوشمزه و مخصوص فرانسوی با کرم لیمو

مواد لازم سس هلو
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
کره۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده½ قاشق غذاخوری
آب هلو½ پیمانه
شیر۲ قاشق غذاخوری

دستور تهیه سس هلو

مرحله اول

ابتدا آب هلو را به همراه زعفران دم کرده داخل یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم، سپس شکر را به همراه شیر، کره ذوب شده و نشاسته ذرت اضافه می کنیم. اگر می خواهید سس شیرین تر باشد می توانید مقدار شکر را بیشتر کنید.

مرحله دوم

حالا ظرف حاوی مواد را روی حرات ملایم قرار می دهیم و مواد را به صورت متداوم هم می زنیم تا به غلظت کافی برسد.توجه داشته باشید که مواد پس از خنک شدن سفت تر می شوند و نیاز نیست روی حرارت مواد را بیش از حد غلیظ کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک گیلاس بزرگ خوشمزه و مجلسی با میوه گیلاس قرمز

مواد لازم کیک هلو
آرد سفید۱٫۵ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
آب یا پوره هلو۱ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت کیک هلو

مرحله اول

ابتدا کره نرم شده را به همراه شکر به مدت ۵ دقیقه با همزن می زنیم تا رنگش روشن شود، سپس تخم مرغ ها را یک به یک اضافه می کنیم و هر تخم مرغ را ۳۰ ثانیه با دور تند مخلوط می کنیم تا به صورت یکدست با مواد مخلوط شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه تخم مرغ ها را مخلوط کردیم آب یا پوره هلو را به همراه زعفران دم کرده اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم. در ادامه آرد سفید را به همراه بکینگ پودر مخلوط می کنیم و دو تا سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود، سپس آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم و به صورت دورانی از یک سمت با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه کیک شکل بگیرد و هیچ گلوله ای داخل آن نماند.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی خوشمزه و مجلسی برای عصرانه

مرحله چهارم

حالا یک قالب مناسب را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا اینکه با روغن چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و سه مرتبه محکم به کف سطح کار می کوبیم تا هوای داخل مایه کیک خارج شود.

مرحله پنجم

حالا کیک را به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه درون فر که کاملا گرم شده است قرار می دهیم تا بپزد. پس از اینکه ۳۰ دقیقه گذشت یک خلال دندان در مرکز کیک فرو می کنیم اگر چیزی به ان نچسبید یعنی کیک ما به طور کامل پخته است.

مرحله ششم

کیک را از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا کمی خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم و داخل ظرف مورد نظرمان قرار میدهیم. حالا به سلیقه خود می توانید این کیک ساده و خوشمزه را با سس مخصوص یا خامه فرم گرفته تزیین کنید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 13 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/gol_poone

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.