طرز تهیه تیرامیسو خوشمزه و مجلسی با نان سوخاری و خامه

طرز تهیه تیرامیسو با نان سوخاری

طرز تهیه تیرامیسو با نان سوخاری خوشمزه

تیرامیسو یک دسر اصیل ایتالیایی است که با یک نوع بیسکوییت خاص به نام لیدی فینگر و کرم پنیری تهیه می شود. لیدی فینگرهای موجود در بازار خارجی هستند و قیمت آن زیاد است. در این دستور به جای لیدی فینگراز نان سوخاری استفاده شده است. همچنین کرم آن بدون تخم مرغ و با پنیر خامه ای و خامه و دنت تهیه می شود که دسر بسیار ساده و راحت و خوشمزه ای است.

مواد لازم برای ۴ نفر
نان سوخاری۱ بسته
دنت بیسکوییتی یا وانیلی یا قهوه۲ عدد
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پودر قند۳ قاشق غذا خوری
نسکافه۳ قاشق مربا خوری
شکر۳ قاشق غذا خوری
آب۱ لیوان

دستور تهیه تیرامیسو با نان سوخاری

مرحله اول

برای تهیه تیرامیسو خوشمزه با نان سوخاری ابتدا نسکافه را در یک ظرف دهن گشاد یا بشقاب با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم. سپس به همراه ۴ قاشق غذا خوری شکر مخلوط می کنیم و می گذاریم تا سرد شود.

مرحله دوم

یک کاسه بر می داریم و خامه صبحانه و پنیر خامه ای را درون آن می ریزیم. سپس ۳ قاشق غذا خوریپودر قند به آن اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا کاملا صاف و کرمی شود. سپس دنت ها را هم اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد خامه ای باید متناسب با ظرف سرو تعیین شود. در ادامه قطعات نان سوخاری را درون محلول نسکافه سرد شده می زنیم، سپس به ترتیب کف ظرف می چینیم. روی آن را با کرمی که درست کردیم می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله ردیف بعد را مجددا نان سوخاری درون نسکافه زده و روی کرم به ترتیب می چینیم. در ادامه برای روی نان های سوخاری، می توان از خامه فرم گرفته یا همان مواد کرمی ریخت. ( چطوری خامه فرم گرفته درست کنیم؟ )

مرحله پنجم

سپس کمی با خامه فرم گرفته روی آن را ماسوره زده و به سلیقه خود تزیین کرد. سپس پودر کاکائو را روی ظرف الک می کنیم. در ادامه این دسر را به مدت ۵ تا ۶ ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا جا بیفتد و آماده سرو شود.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 20 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.