طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی خوشمزه و مخصوص مغزدار

طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی

طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی , طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی بدون فر

کیک‌شکلاتی آلمانی، از سه لایه کیک‌شکلاتی تشکیل شده است که با فراستینگ هر لایه پوشش داده می شود. در فراستینگ، از گردو و پودر نارگیل استفاده شده است. به همین دلیل علاوه بر طعم فوق العاده ای که دارد و باعث ابدار شدن کیک و بافت خوب آن می شود، برای سلامتی مفید است. این کیک ظاهر زیبا و خاصی دارد و می توان در مهمانی ها به عنوان دسر یا به عنوان عصرانه و کیک های کافی شاپی آن را طبخ کرد.

مواد لازم کیک‌شکلاتی آلمانی
آرد۲ و ¼ پیمانه
شکلات‌تخته ای شیرین۱۱۵ گرم
تخم مرغ۴ عدد
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
کره۱ و ¼ پیمانه
شکر۲ پیمانه
وانیل۱ قاق چایخوری
قهوه دم کرده½ پیمانه
پودر کاکائو۱ قاشق سوپخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
باتر‌میلک۱ پیمانه
مواد لازم برای فراستینگ کارامل
گردوی بو داده½ پیمانه
شکر قهوه ای۱٫۵ پیمانه
شیر عسلی۳۶۰ گرم
زرده تخم مرغ۳ عدد
کره مکعبی خرد شده¾ پیمانه
نمک۱ پنس
وانیل½ قاشق چایخوری

دستور پخت کیک شکلاتی آلمانی

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی در ابتدای کار، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس سه قالب دایره ای ۲۰ سانتی را بر می داریم و کف همه آن ها را با کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس آرد و بکینگ پودر و جوش شیرین و پودر کاکائو و نمک را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس الک می کنیم و کنار می گذاریم. در ظرفی شکلات تخته ای را خرد کرده و به روش بن ماری آن ها را آب می کنیم. در ادامه قهوه هم به آن اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم. حالا یک کاسه مناسب بر می داریم.

مرحله سوم

در این مرحله کره را که در محیط بیرون یخچال نرم شده است درون کاسه می ریزیم و با همزن می زنیم تا کاملا نرم و یکدست شود. سپس شکر را به آن اضافه کرده و ۵ دقیقه کامل هم می زنیم تا ترکیب روشن و پفکی بدست آید.

مرحله چهارم

با لیسک اطراف ظرف را تمیز می کنیم. سپس زرده های تخم مرغ را یکی یکی به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. سپس وانیل را اضافه کرده و خوب هم می زنیم. در نهایت شکلات آب شده را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

مخلوط الک شده آرد و باتر میلک را به ترتیب در ۳ مرحله اضافه می کنیم. یعنی یک سوم آرد را می ریزیم. سپس نصف باترمیلک را. مجددا یک سوم دیگر مخلوط آرد و نصف باتر میلک و در آخر بقیه آرد را می ریزیم. به خوبی با هم مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

سفیده های تخم مرغ را جدا گانه با دور تند هم زن می زنیم تا به مرحله ای برسد که از ظرف بیرون نریزد. سپس به مواد خمیری اضافه می کنیم و به صورت دورانی با لیسک مخلوط می کنیم. خمیر سه قسمت کرده و درون سه قالب می ریزیم.

مرحله هفتم

سپس درون فر به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه می گذاریم تا پخته شود. کیک ها را از فر خارج کرده و می گذاریم تا سرد شود. سپس از قالب بیرون می آوریم و روی صفحه مشبک قرار می دهیم تا زیر آن نیز هوا بخورد و خنک شود.

مرحله هشتم

یک سینی فر بر می داریم و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم. گردو ها را درون سینی فر می گذاریم و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه تست می کنیم. در قابلمه متوسطی، شکر و شیر و زرده تخم مرغ و کره و نمک را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا شروع به جوشیدن کند و شروع به سفت شدن کند. حدود ۵ دقیقه روی حرارت باشد کافی است. سپس از روی حرارت برداشته و گردو و وانیل و پودر نارگیل را به آن اضافه می کنیم .

مرحله دهم

سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. مخلوط فراستینگ را ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا خنک شود. در ادامه یکی از کیک ها را برداشته و روی ظرف مناسب می گذاریم. با یک سوم فراستینگ پوشش می دهیم.

مرحله یازدهم

سپس لایه دوم کیک را روی آن می گذاریم. یک سوم دیگر فراستینگ را روی آن می ریزیم. سپس لایه آخر کیک را روی آن قرار می دهیم. روی کیک را با باقیمانده فراستینگ پوشانده و سرو می کنیم. این کیک را در یک ظرف در دار می توان به مدت ۳ روز نگهداری کرد.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 15 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.