طرز تهیه کیک ماربل اسفناج خوشمزه و مخصوص برای پذیرایی

طرز تهیه کیک ماربل اسفناج

طرز تهیه کیک ماربل اسفناج خوشمزه با طعمی بی نظیر

کیک اسفناج یک کیک خوشمزه و مقوی است که مخصوصا برای بچه هایی که سبزیجات دوست ندارند، مفید است. مزه اسفناج درون کیک آزار دهنده نیست و مزه و بافت خوبی به کیک می دهد. کیک ماربل با ترکیب مواد ساده و مواد اسفناجی تهیه می شود که به صورت دو رنگ و لایه لایه درون کیک، بافت زیبایی به کیک می دهد. این کیک را می توان با خامه قنادی و بریلوی سبز تزیین نمود و به عنوان کیک تولد، عصرانه و صبحانه و همچین کیک های کافی شاپی در منو رستوران ها و کافه ها قرار داد.

مواد لازم کیک ماربل اسفناج
آرد سفید3 پیمانه
تخم مرغ5 عدد
نمک¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر3 قاشق چایخوری
شیردو سوم پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
شکر1.5 پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
گلاب یا شیر¼ پیمانه
مواد لازم پوره اسفناج
اسفناج100 گرم
گلاب¼ پیمانه
شیر¼ پیمانه
روغن مایع3 قاشق غذاخوری

دستور پخت کیک ماربل اسفناج

مرحله اول

برای تهیه کیک ماربل اسفناج مجلسی برگ های تازه و جوان اسفناج را شسته و با گلاب و شیر و روغن درون مخلوط کن می ریزیم تا کاملا پوره شود. آرد سفید و نمک و بکینگ پودر را با هم سه بار الک می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

یک کاسه متوسط بر می داریم. تخم مرغ را همراه با وانیل و شکر با دور تند همزن می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود. حدود 6 دقیقه می زنیم. سپس روغن مایع و شیر را به تخم مرغ اضافه کرده و مجددا با همزن می زنیم تا مخلوط شود.

مرحله سوم

سپس آرد را به همراه بکینگ پودر و نشاسته ذرت الک شده به آرامی با مایه تخم مرغ مخلوط می کنیم تا کاملا یک دست شود. در ادامه مخلوط را به دو قسمت تقسیم می کنیم و در دو ظرف جدا گانه می ریزیم.

مرحله چهارم

به نصف مایع کیک یک و یک چهارم پیمانه پوره اسفناج اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در مواد باقی مانده یک چهارم گلاب یا شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم. یک قالب گرد با قطر 26 یا 28 سانت را برداشته و کف آن را کاغذ روغن پهن می کنیم.

مرحله پنجم

سپس با استفاده از یک ملاقه، یک ملاقه از مایه ساده را در مرکز قالب می ریزیم. سپس مایه اسفناجی را در وسط مایه ساده در قالب می ریزیم. دوباره یک ملاقه مایه ساده و یک ملاقه مایه اسفناجی می ریزیم.

مرحله ششم

انقدر این کار را ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. فر را با دمای 180 درجه از قبل گرم کرده ایم. مواد کیک را به مدت 45 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد می گذاریم تا بپزد. قبل از نیم ساعت در فر را باز نکنید.

مرحله هفتم

بعد از آن هر چند دقیقه یک بار با سیخ چوبی امتحان کنید که تا کامل پخته شده باشد. پخت کیک که تمام شد آن را از فر بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا از داغی بیفتد. سپس از قالب خارج می کنیم. این کیک را می توان با خامه فرم گرفته کاور کرد و با بریلو تزیین نمود.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 29 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.