طرز تهیه کیک گلاب زعفرانی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه کیک گلاب

طرز تهیه شیرینی با گلاب کیک گلاب و زعفران هل بدون شیر بدون فر XVC JIDI D GHF

کیک گلاب یکی از انواع کیک های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با مجله تفریحی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک گلاب
آرد۱ و ¼ پیمانه (۱۸۰ گرم)
شکر½ پیمانه (۱۱۰ گرم)
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع½ پیمانه سر خالی
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری غلیظ
پودر هل½ قاشق چایخوری
گلاب۲ قاشق سوپخوری
شیر¼ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

دستور پخت کیک گلاب

مرحله اول

برای تهیه کیک گلاب و زعفران ابتدا تخم مرغ ها را به همراه هل و شکر داخل یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم تا حجیم و کرمی رنگ شوند. در ادامه گلاب را به همراه زعفران دم کرده و شیر به کاسه اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، روغن را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شود مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر مخلوط می کنیم و پس از اینکه دو مرتبه الک کردیم به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا با لیسک یا دور کند همزن مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند و مایه کیک آماده شود. می توانیم به سلیقه خود این کیک خوشمزه را به صورت یک تکه و یا اینکه به صورت کوچک مانند کاپ کیک درست کنیم.

مرحله چهارم

حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس درون قالب های مافین کپسول های کاغذی قرار می دهیم و دو سوم قالب ها را با مایه کیک پر می کنیم و درون طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان نیاز است تا کاپ کیک ها به طور کالم بپزند و آماده شوند. در صورتی که تمایل داشته باشیم کیک را در قالب بزرگ و به صورت یک تکه درست کنیم باید به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا آماده شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 4 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/mahbobe._se

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.