طرز تهیه پیتزا اسفناج و قارچ خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه پیتزا اسفناج

طرز تهیه پیتزا اسفناج بدون فر رژیمی ترکیه ایتالیایی xvc jidi  djch hstkh 

پیتزا اسفناج و قارچ یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه را هم با فر می توانیم درست کنیم، هم بدون فر که به همین دلیل برای کسانی هم که فر یا توستر ندارند یک گزینه مناسب می باشد. این پیتزای خوشمره را می توانیم با انواع مواد غذایی درست کنیم، اما اگر بخواهیم آن را به صورت سالم تر درست کنیم، بهتر است از این دستور استفاده کنیم. این پیتزا طعم بسیار خوبی دارد و توصیه می کنیم به هیچ وجه سیر و پیاز را از مواد لازم حذف نکنید، چون پیتزا بی طعم می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
اسفناج تازه1 کیلوگرم
پیاز1 عدد درشت
سیر4 حبه
سس پیتزا1 قاشق غذاخوری پُر
خمیر پیتزااندازه 2 عدد پیتزا 2 نفر
پینز پیتزا300 گرم
قارچ4 عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و آویشنبه مقدار کافی

دستور پخت پیتزا اسفناج و قارچ

مرحله اول

برای تهیه پیتزای اسفناج و قارچ مجلسی ابتدا اسفناج را به خوبی می شوییم، سپس به صورت متوسط خرد می کنیم. در ادامه اسفناج را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و بدون روغن تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود.

مرحله دوم

در صورت تمایل می توانیم اسفناج را به صورت بخارپز هم بپزیم، نکته مهم این است که باید آب اسفناج به طور کامل کشیده شود. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن به یک تابه مناسب اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس سیر را رنده می کنیم و به تابه می افزاییم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا مواد با هم یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا اسفناج را به تابه اضافه می کنیم و در حدی تفت می دهیم که مواد با هم ترکیب شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. خمیر پیتزا را داخل یک تابه بزرگ که چرب کرده ایم به صورت یکدست پهن می کنیم.

مرحله پنجم

حالا تابه را به مدت 10 دقیقه روی حرارت بسیار ملایم با شعله پخش کن قرار می دهیم تا نان پیتزا نیمپز شود. در ادامه تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس پیتزا یا سس کچاپ را به صورت یکدست روی خمیر می مالیم.

مرحله ششم

حالا کمی پنیر روی سس می پاشیم، سپس مخلوط پیاز و اسفناج را به صورت یکدست روی نان پیتزا پهن می کنیم، در ادامه باقیمانده پنیر را روی اسفناج می ریزیم، سپس قارچ های ورقه ای شده را روی پینر می چینیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری آویشن روی پیتزا می پاشیم و مجددا تابه را روی شعله پخش کن با حرارت ملایم قرار می دهیم تا پیتزا اماده شود. حدودا 15 تا 20 دقیقه زمان برای پخت نان پیتزا و آب شدن پنیر پیتزا کافی است.

مرحله هشتم

پس از گذشت 15 دقیقه زیر نان پیتزا را چک می کنیم، اگر طلایی شده باشد پیتزای ما آماده است. در این روش روی پیتزا طلایی نمی شود ولی اگر پیتزا را زیر گریل فر قرار دهیم پینیر روی پیتزا هم کاملا طلایی می شود.

مرحله نهم

در پایان پیتزا را درون تابه برش می زنیم، سپس به ظرف مورد نظرمان منقل می کنیم و با سس کچاپ سرو می کنیم. توجه داشته باشید که اگر آب اسفناج به طور کامل گرفته نشود، در پایان نان پیتزا خیس و نرم می شود.

نکات تهیه پیتزا اسفناج و قارچ

خمیر پیتزا

برای تهیه این پیتزای خوشمزه می توانیم از نان آماده استفاده کنیم، یا اینکه خمیر پیتزا را خودمان در منزل درست کنیم. برای تهیه خمیر پیتزای خوشمزه در منزل توصیه می کنیم آموزش های زیر را مطالعه نمایید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 4 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.